Desemberprins kom 20des :) Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg vil ha en til,men gubben kommer uansett med negative innvendinger. Han sier at han vil ha en til,men....bla bla bla.... Kom med noen gode "fighter" kommentarer til meg:)
Pysa Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 den største lykke i verden er å se dine to barn kose og klemme og nusse på hverandre
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Det er kjekt for barna å ha hverandre når de blir noen år!!! gøy med en lekekamerat.
mammo25 Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Helt enig med Pysa...det overgår alt. samtidig kan du argumentere med betydningen av å ha et søsken. Og det at barnet deres får seg en "lekekamerat". Enklere med nr.2 (been there done that- opplegg).
Fire småtroll Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Da får den eldste noen å leke med, så dere slipper å "underholde" hele tiden ;-)
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2008 den med nussing og kosing er genial! den andre har jeg prøvd:)
It's all about me Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Flere til å stelle for han og hjelpe han når han blir gammel og lat, he he.
Leirha Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Fordi dere elsker barn? Fordi det er godt for barnet å få søsken? Fordi dere øker sjansene for å bli besteforeldre en gang?(hihi) Fordi barnet ikke blir alene med ansvar når dere blir gamle og kanksje også syke? (vet hvordan det er.. så bare nevner det). Fordi barn gir så utrolig mye?! Fordi det er mindre sjans for at barnet blir utrolig bortskjemt om det er flere søsken? Fordi barnet selv mest sannsynlig vil ønske seg søsken? Fordi å ha barn gjør at du holder deg yngre, ikke blir gammal og grinete? (oppførsel). Fordi dere kommer til å angre når det er for sent? Fordi... Ja kom ikke på flere i farten, men var da noen da.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 To barn underholder hverandre = tid til å lese en bok, avisen el i fred og ro, mens ett barn gjerne må underholdes mer.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Når de blir litt eldre er det jo "enklere" med to barn enn med ett. Skal man på ferier e.l. og kun har ett barn må man som oftest ta med en kamerat/venninne i tillegg... og da har man jo ansvaret for to barn likevel, og det er kanskje enklere dersom begge er deres? eheh.. Nei.. Jeg vet ikke helt jeg.. Tror det kreves veldig mye av foreldre som kun har ett barn. Både når det gjelder underholdning/leking og andre ting. Man får mange lærdommer "gratis" når man er flere i en søskenflokk. Jeg har alltid sagt til mannen min at jeg vil at barna våre skal ha noen andre å diskutere foreldrene sine med..... Som VET hvordan det er å ha oss som foreldre;) hehe.. Ikke noe er mer trøstende enn å vite at noen andre har nøyaktig de samme foreldrene som deg;)
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. juni 2008 dere er såååå flinke:) hi hi:) nå er jeg bedre rustet til en ny baby samtale.Han er og redd vi skal gå fra hverandre hvis vi får et barn til,at vi ikke får tid til hverandre og blir for slitne....
Leirha Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Jeg må si at barn bant oss sammen, men alle er vel ikke like. Tror vi har det bedre nå ihvertfall.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Tøys og tull! Vi har 3 barn under skolealder og aldri avlasting omtrent og har masse tid til hverandre :-) Klart det blir lite første 2-3-4 mnd etter fødslen, men det går seg jo til når alle barna er i seng om kvelden. Vi spiser sen middag sammen en kveld i uken hvor vi ser film og koser oss og er bare oss to. Joda, man blir sliten, men man blir jo sliten av bare ett barn også innimellom og så enorm forskjell er det faktisk ikke etter første halvåret er passert.
mamman til to gutter Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 Jeg synes et veldig godt argument er at barna vil ha hverandre når de blir eldre. Har en venninne som før hun er 30år, sitter igjen med kun moren som eneste slektning og hun synes det er leit. Hun har jo i tillegg samboerens familie, men de bor langt unna og hvis de er heldige, ser de familien hans ca en gang i året... Hvis hun hadde hatt søsken, hadde hun hatt flere å dele ansvar og sorg med de siste årene (bla i forbindelse med at faren og farfaren døde) og hun hadde visst at hun hadde noen andre den dagen moren dør (selvom det forhåpentligvis er mange år til)
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. juni 2008 dytter opp jeg:)
Leirha Skrevet 25. juni 2008 #16 Skrevet 25. juni 2008 Har du hatt diskusjonen med manne din nå? kom på å tenke på det i natt jeg...Av alle ting
MamiMaribel Skrevet 25. juni 2008 #17 Skrevet 25. juni 2008 Det er en herlig følelse å kjenne at man mestrer foreldrerollen på en annen og mer avslappet måte enn med førstemann. Vi opplever begge mer kos og mindre stress denne gangen. Alt går mye lettere, og to barn er definitvt MINST dobbel glede! :-)) Det føles herlig å få en til, rett og slett. Jeg innbiller meg dessuten at det må bli bedre og bedre for hvert barn man får, men hva vet jeg..:-) Nå ble det ikke meg som skulle komme med de skikkelig saklige argumentene her, men de har du sikkert fått lengre oppe i tråden. Lykke til, håper dere blir 4 :-)
M by M Skrevet 25. juni 2008 #18 Skrevet 25. juni 2008 *barn har godt av å ha søsken *de har godt av å lære seg å dele og de vil alltid ha noen å leke med *det koster ikke så mye ekstra å få nmr 2 fordi man allerede har masse utstyr fra nmr 1 Tja...var det jeg kom på. For vår del holdt det første argumentet godt nok, så her sitter jeg, høygravid med nmr 2 i magen.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 25. juni 2008 vi har sånne små samtaler om dagen,han har begynt å tenke mer på det de siste dagene.Viste han tråden her og:)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 25. juni 2008 #20 Skrevet 25. juni 2008 signerer det de andre har sagt her. Og de har hverandre når den tiden kommer at vi ikke er mer.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #21 Skrevet 25. juni 2008 sier dette til mannen min og,men han er usikker på om vi vil komme til å takle et barn til.Han er ikke så flink til å stå opp i helgene med den ene vi har nå,og han er redd forholdet skal ryke hvis vi blir for slitne. Men nå er det kommet så mange fiiine argumenter,så med hjernevasking vil han nok komme på gli om noen år;)
klg,2 boys now:) Skrevet 25. juni 2008 #22 Skrevet 25. juni 2008 har du å mannen din søsken selv?å hvis dere har ønsker dere ikke det for deres egent barn.vi var helt innstilt på å kun ha 1 barn,men alle sa alltid det.så kom gubben å sa at han ønsket søsken for vårt barn,ble helt paff først siden jeg had lagt det helt bort,men ser gleden jeg har av mine søsken nå.(var ikke helt rosenrødt da vi voks opp),men vi har stor glede av hverandre nå.så her sitter jeg da med kul på magen å krysser alt jeg har for at alt er bra også med denne ungen
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #23 Skrevet 25. juni 2008 han har 1 søsken,mens jeg har 5,derfor ønsker jeg dette for vår datter og vil jo ha en baby til når jeg ser hvor heldige vi har vært med mirakelet vårt:)
Sjokoladekaka Skrevet 25. juni 2008 #24 Skrevet 25. juni 2008 Søsken er dei næraste slektningane ein har, og har ein søsken som er litt tette i alder, er der alltid leikekameratar. Også når ein blir voksen. Tenk så trasig i høgtider og kvardag, å ikkje ha "stor" familie.... berre seg sjølv som er næraste familien.... Syns det er egoistisk å få berre eit barn, dersom ein kan få fleire, men berre vil ikkje:) åhhh.. der er så mange grunnar for å få fleire barn, atte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå