Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og sambo har en liten sønn på 6 mnd. Jeg føler at vi bruker all vår tid på han og ingen/ veldig veldig lite tid på forholdet.

Jeg har merket at vi nesten aldri snakker samen, og hvis vi gjør det, er det som regel jeg som står for snakkingen. Han bidrar med " ja" "nei" "kjempe fint" "helt enig" osv. Noen ganger lengre settninger også.

Vi koser aldri lengre, vi legger oss ikke sammen engang. Et eks er i går. Da ville jeg at vi skulle legge oss sammen, men han var ikke trøtt i det hele tatt og såg ikke vitsen med at han skulle legge seg bare fordi jeg ville legge meg.

Sex er det også minimalt med. Vi hadde oss i kanskje 15 min i går. Men det va også første gang på 2-3 uker. Føler heller ikke at det er noen følelser i sexen. Det er bare sex liksom.

Jeg har merket at pga dette at mine følelser for han har begynte å forsvinne ganske mye. Jeg er redd for at hvis vi ikkje får snakket ut om dette at forholde kommer til å gå rett i dass for å si det på den måten. Jeg har prøvd å snakket m sambo, men det ser ikke som om han forsår meg skikkelig. Vi har mange ganger vært enige om at vi skulle skaffe os b.vakt også finne på noe bare vi to, men det har aldri skjedd.

Ble litt langt dette her, men hadde vist litt mye å si. Håper noen kan hjelpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, dette hørtes leit ut føler veldig med deg!!!! Jeg syns du bør ta tak i dette, ser jo ikke ut som han har tenkt til det med det første.... Skaff barnevakt og ta det opp med han over en god hjemmelaget middag.. da føler han seg ikke presset opp i er hjørne, hvis du gjør det litt koselig.. Da vil han forhåpentligvis løsne opp litt og dere har hele kvelden og natten til rådighet =)

Lykke til, se om dere kan finne ut av det, men hvis ingenting hjelper og du mister følelsene dine for han bør du kanskje vurdere å gå.. babyen din trves bedre hvis du er lykkelig....

Skrevet

Jeg og samboer har et veldig ulikt sove mønster... Jeg er vanligvis oppe kl 5 for å dra på jobb, mens han jobber turnus og er i tilegg "natt menneske".

Jeg syntes det er viktig å få "kveldskosen" med samboer, og vi setter begge to pris på denne. Så vår løsning er at han "legger" meg he he :) Så når jeg er klar for senga så blir han med meg og legger seg sammen med meg... Etter at vi har små pratet litt, og kanskje hatt sex så står han opp igjen, kysser meg natta og går ut i stua og gjør sitt :) For oss er dette en perfekt løsning som gjør at vi får litt kvallites tid sammen selv om vi sover til ulike tider.

• 3 uker senere...
Skrevet

Dere har nok dessverre gått i den berømte nybakt-foreldre-fella.. Dere konsentrerer dere kun om deres nye roller her i livet, og ikke om den rollen som fikk dere dit dere er i dag. Dere glemmer rett og slett å være kjærester i hverdagen, dere er kun foreldre. Fordelen er at babyen fortsatt er såpass liten at dere fortsatt kan kvele dette ved rota. Det blir verre og verre for hvert år om dere ikke får tilbake kommunikasjonen og partnerskapet. Jeg anbefaler dere å enten reise bort en helg og KUN være kjærester og pleie hverandre. Har dere ikke mulighet/økonomien til det, kan dere også "bare" planlegge en helaften. Pynt dere, gå ut og spis middag, gå på kino/teater o.l.. KOOOOOS DERE!!

Følelsene vil blusse opp igjen, det er ikke mye som skal til=)

Jeg lover!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...