Gå til innhold

Noen som har erfaring med kvalme medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag blir jeg satt på medisin mot kvalme og oppkast, husker dessverre ikke hva den heter.

Legen likte ikke at jeg kaster opp så mye og har gått ned i vekt.

Men så er det flere som har ymtet frempå om at man skal være veldig forsiktig med den type medisiner,og at det ikke er bra,men når jeg spør hvorfor er det ingen som kan peke på noe spesielt,de er bare negativt innstilt til den type medisiner.

Legen min har ikke sagt noe negativt om medisinen,så er litt i stuss.

Fint om noen kunne svart meg,og delt av deres erfaring =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til en fødselslege som har fulgt opp gravide nå gjennom 30 år.....han har lang erfaring og er spesialist i både det ene og det andre...hehe...han var ikke i tvil om å la meg bruke kvalmestillende medisiner da jeg var på det værste med kvalme og oppkast. Jeg brukte Postafen 1 tbl hver kveld før jeg la meg fra uke 8 til uke 16.....det hjalp meg utrolig mye gjennom dagen, spesielt gjennom morgenen. Så ikke bekymre deg...legen din vet helt sikkert hva han gjør...så bruk de den perioden du har behov for det...og ikke hør på all skremselspropaganda her inne og på andre nettsteder.

Lykke til :)

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med erfaring om medisin, men jeg vet at ingefær fungerer utmerket mot kvalme. Man får kjøpt ingefærtabletter på apoteket. Du kan jo prøve det også, om legen sier det er greit? Vet ikke om ingefær er problematisk under svangerskap..?

Skrevet

Anbefaler deg Postafen om dette hjelper. jeg gikk på det fra uke 5-15, måtte da over på Afipran (reseptbelagt) og går fortsatt på det nå i uke 31+4... Gyn/fødselslege har ikke betenkeligheter med at jeg står på disse selv så sent i svangerskapet. Var utmatta av kvalme og brekningene medførte sterke kynnere som virket inn på mormunnen så...blir vel å ta disse ut svangerskapet...

Skrevet

Takk for flotte svar =)

Jeg har prøvd Ingefær tabletter i et par mnd,men nå har de ingen virkning lenger.

Jeg er i uke 17 nå og kvalmen blir verre for hver uke,så det blir nok medisinering for meg,etter nøye gjennomgang med min lege såklart.

Skrevet

Jeg hadde ingen hjelp av prostafen, men etterhvert fikk jeg Afipran av min lege (det er reseptbelagt). Dette kan brukes i 2. trimester. Jeg har en veldig restrektiv lege når det kommer til bruk av legemiddler, spessielt nå som jeg er gravid. Jeg stoler ihvertfall på at han har rett når han sier at dette er trygt. Afipran er derimot ikke anbefalt å bruke i 1. og 3. trimester.

Hvorfor så mange er skeptiske til bruk av legemiddeler vet jeg ikke... men jeg var/ er ihvertfall en av de som er veldig skeptisk. Men med en kvalme som ser ut til å følgemeg hele graviditeten så jeg at kanskje babyen hadde bedre av at jeg fikk litt "fri" og hentet inn mer energi.

Mammaen min likte foresten ikke at jeg brukte av kvalmestillende legemiddler, da man for flere år siden opplevde at fosteret fikk skader til tross for at man trodde det var trygt... Men det er mange år siden, men kan jo være at dette henger litt igjen fra den gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...