Gå til innhold

Sliter skikkelig med hard avføring!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge jentene mine sliter skikkelig med hard avføring! Har prøvd med malt, men ingen effekt. Og vi gir dem svisker hver dag! Men det hjelper heller ikke!

Noen her som kan komme med noen råd?

Hun ene har skjelden avføring, kanskje en eller to ganger i uken! Og når det kommer noe, er det pitte lite!!

De er snart 11 mnd gammel. De får grøt, middag og brødskive. Og mme.

Blir så fortvilet! De har jo så vondt når de skal gjøre fra seg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve laktulose, men burde vel på den sikre siden spørre legen først.

Jeg har gitt det til begge mine gutter fordi de har kastet opp av malt.

Minsten er nå 3 mnd og vi begynte med 2,5 ml da han var rundt 4-5 uker, da avføringen stabiliserte seg og han ikke sleit så fælt med det lenger så har jeg nå begynt å trappe ned. Det går ikke så fort nå er vi nede i 1,5 ml. Prøvde å kutte det helt ut siden han plutslig ble veldig rolig og sov veldig godt, men det varte i bare 2 dager så da måtte vi begynne på nytt.

Skrevet

Syns du skal ta en tlf til lege eller hs i morra.

Det kan være de anbefaler litt dufhalack(avførende middel)

Men er det ikke greit og gi de noen ts med oliven olje eller noe?

Syns jeg har hørt det tipset før...

Kan jo være det får fart på sakene...

Skrevet

Dufalac og laktulose er det samme, bare forskjellige navn.

Skrevet

Vi begynte med Biola yoghurt med svisker til gutten vår da han var 10 mnder og hadde steinhard mage. Det var nesten som å slå på en bryter, plutselig fikk vi en nesten ny gutt. Masse ros til den helsesøsteren som tipset oss :)

Hvis det ikke funker, er det sikkert best å høre med legen.

Skrevet

Vi har det samme problemet med hard avf. hos gutten vår på 8 mnd.

Bæsjen er som en hard ball..

Fikk beskjed av legen på 7 mnd-kontrollen å gi lactulose forebyggende.Ikke noe farlig, smører bare tarmen.Gir en teskje mrg og en kveld.Spennende å se om det blir bedre etterhvert.

Skrevet

Det er viktig å få orden på det så raskt som mulig. Får de vondt kan det bli en vond sirkel med at de holder igjen slik at det blir verre osv... Gjør det i samråd med legen.

Vil tro at du får beskjed om å sette de på en runde med lactulose som skal fortsette med en ukes tid etter det er blitt bra. Deretter kan svisker biola osv gjøre susen :-) Det ordnet seg her hos oss med begge ungene.

Lykke til

Skrevet

Husk at det uansett er viktig å få i de mye væske, spesielt når de får lactulose.

Skrevet

Er ikke det litt tidlig å gi biola? er det ikke ku melk i det? De er snart 11 mnd men er født 10 uker før termin. Har ikke tenkt å venne dem til vanlig melk, før de er ca 13 mnd.

Skrevet

Jeg kjenner flere som sverger til dette kjerringrådet, men jeg har ikke prøvd det selv:

Skjær av en liten flis av et såpestykke og før dette inn i rompa som en stikkpille. Det skal visst løsne opp.

Skrevet

youhurt naturell også blander du inn sviskemos=) det er rene vidunder kuren veertfall på jenta vår,hun slet i 2 måneder med hard avføring så prøvde vi dette,det får hun ca 2 hver dag og har begynt å ha avføring hver dag og den er i fin konsistens (eller hva jeg skal kalle det hehe)

Skrevet

det var forresten hs som sa at vi kunne gi datteren vår yoghurt men hslegen sa at det var for mye sukker i bgrøten så derfor bruker vi naturell=) hun er 7 måneder snart og da var hun 6 måneder, hun får også fullkornsgrøt (8måneder) anbefalt av hs. drikker mye vann når hun får grøt og middag

Skrevet

BIOLA, BIOLA, BIOLA drikkeyoughrt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jenta mi (nå 3,5 år) slet med hard mage fra halvtårsalderen. Vi fulgte alle råd fra hs og lege, men ingenting hade varig virkning. Fikk så et tips om biola, og akkurat som hun over skriver, det var som å slå på en bryter. Til å begynne med startet vi dagen med en liten biola med sugerør i (litt dyrt), og så fikk hun en til i løpet av dagen. Hun kom seg endelig regelmessig på toalettet.

Hun har fortsatt ganske hard mage, men jeg ser at mye væske generelt er viktig.

Må også nevne at jeg møtte en annen fortvilet mor som slet VELDIG med samme problemet, og jeg foreslo Biola. Et par år senere møtte jeg henne igjen, og hun fortalte at biola hadde gjort susen og var kjempetakknemlig.

Håper virkelig dette kan hjelpe dine to jenter også, for det er så vondt å se de plages sånn.

Skrevet

Gutten min på 11 år hadde så vondt i magen. Han fikk det ikke ut engang. Helt til vi forsøkte Biola og lin frø. Tips fra lege kontoret, Vet ikke om det var lin frøene eller biola. Men nå er han helt fin igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...