Anonymor Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Er det bare i min lomme bok? Er det bare mine regninger som hoper seg opp? Er det bare jeg som alltid har noe etterslep av noe? Er det bare meg som får heidundrende overaskende regninger? Er det bare meg det går til inkasso hos? Er det bare meg? Eller er det faktisk slik at andre også sliter for å få endene til å møtes`? Jeg er såååååååååååå fortvilt over økonomien min. Det er alltid en overaskelse som får alt til å bekke. Hurra for ferien i år, den skal jeg ha hjemme.............
Labambie Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Signerer... Hvert eneste ord.... :-( Er fælt vettu,når du venter på at noen skal legge tøfla på hylla så en kan arve.. Neida,det var stygt sagt.. Men skjønner hva jeg mener da...
Mam&Ama Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Ånei, det er IKKE bare deg.. Jeg har jo klart å gjøre det store i år, trodde jeg skulle få TILBAKE 15.000 på skatten, neeeeeida.. det var baksmell det.. det fant jeg ut idag.. hurra! betale renter også!! Fin start på ferien.. som vi ikke har penger til.. gud så bitter jeg er nå, og det på meg selv.. Jeg HATER ammetåke og jeg HATER SKATTETATEN OG NAV OG DETTE PISSLANDET! fikk forresten mensen igjen idag også! im so happy..
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Huff, så kjipt! Vil råde deg til å skrive ned alt du bruker penger på (og hvor mye) i løpet av en mnd. Da er det lettere å få oversikt over forbruket og ut fra egen erfaring blir det automatisk brukt litt mindre. Da kan du bruke denne oversikten til å sette opp et budsjett (for at det skal være noe poeng må det være realistisk). Husk at det er dyrt å være fattig, så om du ikke klarer å betalt til forfall blir det ennå dyrere (men det vet du jo). Om det blir veldig vanskelig hadde det kanskje vært en ide å oppsøke økonomisk rådgivning?
PrinsesseJenta Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Kjenner meg sååå mye igjen i det du skriver.. Får lyst til å sprenge postkassa til hælvette når jeg ser regningene som tyter ut!!! Å det er hele tida noe som skjer hver eneste gang man begynner å komme seg på beina igjen..bilen på verksted,hunden til veterinær,baksmell på skatten osv..
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 før jeg fant ut jeg var gravid, levde jeg mer eller mindre fra lønnslipp til lønnslipp..måtte gjerne ty til hjelpende foreldre om det kom noen uforutsette regninger.. Da jeg ble gravid begynte jeg derimot å hamstre..trengte liksom ikke kjøpe de 5 toppene men heller den ene fordi jeg hadde litt igjen på konto før neste lønning..klart jeg har kost meg som vanlig, men har nå opparbeidet meg en meget solid "buffer", så tro meg..alt er mulig om en setter klutene til! Det som hjalp meg her var å ha to sparekontoer og bsu..en jeg absolutt ikke rører og en jeg kan ty til om det blir halvtrangt med ekstra regninger en måned..dette har tatt meg to år sånnsett, men virkelig vel verdt det! ellers er det veldig lurt å gå gjennom forsikringer (vi skiftet nettopp og gikk fra 16000,- ca. til 8500,-), strømleverandør, telefon og alle andre faste regninger en har..myye å spare om du sjekker litt rundt...finn deretter ut hvor mye du i snitt må sette av i måneden til disse regningene og sett disse på egen konto..så har du dem klar når de store regningene kommer) i tillegg, husk nå for din egen skyld at om du ikke kan betale en regning, så ring dem heller og gjør en avtale på tilbakebetaling..de er mer interessert i å få pengene sine, enn at ting skal dras ut med inkasso og lignende..er kun en vinn-vinn situasjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå