Gullbarnet Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Gutten min på nesten 6 mnd har plutselig begynt å bare ville sove på magen, snur seg med en gang jeg legger han ned. Snur han tilbake når han sover, men det går ikke lang tid før han er på magen igjen. Virker som han sover mye bedre da. Er det farlig å la han sove sånn, eller er det bare når de er bittesmå det er skummelt? Tenker ang. krybbedød..
partyoffive Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Uten og si at det IKKE kan skje noe når de blir storre, så er det absolutt de forste par månedene man har den sorste risken for kveling og krybbedod. Det er vel mest fordi de enda ikke kan lofte og holde hodet ordentlig oppe enda. N9r de har blitt 6 mnd. kan jo de fleste babyer det. Når de er gamle nok til og snu seg selv rundt, har jeg latt de gjore det. Du har han vel sikkert like ved deg, og han er gammel nok til at vil gi lyd fra seg og gråte hvis han skulle 'sitte fast; og ikke komme rundt e.l. faren for dette kan selvsagt også elimineres med og ikke ha store dyner, puter, pledd, kosebamser o.l. i sengen.
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Vår HS sa at når de er gamle nok til å snu seg over på magen selv, så er det greit at de sover på magen. Men som sagt over her så passet jeg også ekstra godt på at det ikke lå bamser eller puter i nærheten av ansiktet hennes. Jeg tenker at når barnet snur seg rundt selv så må det få sove som det vil, vi kan jo ikke stå opp hver halvtime hele natten og snu dem heller? Da blir vi i såfall veeeldig trøtte, uopplagte foreldre som kanskje ikke er oppmerksomme nok på ting på dagtid og det er jo heller ikke så bra...
2 hjertegull :) Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Det er ikke nødvendigvis det med puter og bamser som er den største faren.. Jeg var livredd krybbedød og leste mye om soving.. Når barnet ligger på siden eller på magen faller det i en dypere søvn og kan "glemme" å puste.. Det er vanlig at barn stopper å puste opptil 20 sekunder, ligger de da i en meget dyp søvn er faren der for at de ikke begynner igjen. Farligst de første månedene.. Min jente er nå 4 måneder, og sover på siden, hun snur seg dit selv. Jeg er av og til inne å sjekker på henne, at hun puster, men jeg snur henne ikke tilbake på rygg.. Jeg er også av den oppfatninga at når de klarer å snu seg på magen selv, så la dem sove sånn.. Men jeg er selvfølgelig enig i å fjerne bamser og slikt.. Jeg er også av den oppfatningen at små barn ikke skal sove med pute..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå