Gjest Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Noen som har erfaring med tøying med jordnøttolje "nedi der" for å unngå å revne? Eller noen som gjør det men ikke har erfaring? Hvordan gjør man det - og når begynner man? ?
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 jeg har ingen erfaring, men tenkte å begynne fra idag, og gjøre hver kveld. Er 34 uker idag. kjøpt weleda fødselsforberedende olje. Det er vel ca det samme, inneholder jordnøtt det og. Vet jo ikke helt hvordan man gjør det da, men hørt man skal smøre inn kjønnsleppene og mellomkjøttet + området rundt skjedeåpningen, og "masere" der. samt tøye kjønnsleppene. Høres jo merkelig og mindre behagelig ut da, men om det er mulig det kan hjelpe på rifter prøver jeg uten å nøle Kanskje sambo kan hjelpe deg? min har tilbyd seg å hjelpe, selv om jeg føler det blir litt flaut (ikke vet jeg hvorfor jeg synes det da). dessuten er han borte til uke 37. Leste tipset i barnimagen-boka, der var det mannen som hadde hjulpet til med det de siste 4 ukene før fødsel.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/revning_under_f_dselen du kan lese litt her
Herkules Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Ga opp etter første forsøk jeg, begynte å grine fordi jeg ikke fikk det til (har leddgikt så er ikke så myk i kroppen) revna knapt under fødselen så gikk bra uten. Sikkert ikke så dumt, men dette var min erfaring
*surrehue* Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Jeg brukte jordnøttolje forrige gang. Smurte og masserte inn "mellomkjøttet" (område mellom skjede og anus) med olje hver kveld. Noe skikkelig griseri. Men jeg gav meg ikke og holdt på.....Så viste det seg at det ble setefødsel. Da jeg skulle presse ungen ut sa de: - Oi, du er virkelig tøyelig. Vi hadde aldri klippet ved vanlig fødsel, men nå må vi gjøre det......Huffamei. Snakk om bortkasta arbeid... Men nå er jeg på´n igjen og smører hver kveld. Og hvis det virker skal jeg jammen si fra her inne...
Nå kommer nr. tre Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Jeg skal også begynne med dette på oppfordring av jordmor. Syns ikke det er så ille selv, men jordmor mener jeg har revnet i "alle veier" de forrige gangene. (Hun har tatt i mot begge to). Så får håpe det er noe i dette med den oljen.
*Stjernesmell* Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Weleda får man kjøpt på helsekost (helios)
callmebecka Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Smurte med wedela jordnøttolje morgen og kveld i flere uker forrige gang, revnet grad 3B.....så kan vel ikke si jeg synes det virket overveldende bra.... Men, man vet jo aldri, uten oljen hadde jeg kanskje revnet grad 4 ? ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå