Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har hørt så masse forekjellig ang dette nå i begynnelsen av svangerskapet. Hva tror dere om det. Vil det føre til en SA? LØftet en bøtte med vann i stad, glemte meg og blir litt nervøs, da jeg har mistet en gang før, Noen som vet? er 5+5 i dag

Takk takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på.... på jobbenn blir det masse tung løfting, skal snakke me sjefen og fortelle at jeg er gravid når jeg skal på jobb på torsdag, så da får jeg sikkert tilrettelegging

Skrevet

Tviler på at noe sånt kan føre til SA. Er vel mer at man må passe på bekkenet i tiden man er gravid og økt fare for bekkenløsning ved tunge løft. Man kan jo til og med trene styrke på treningssenter når man er gravid og ikke tar i 100%.

Har selv mistet og både lege og de på sykehuset sa at det er INGENTING man kan gjøre til eller fra når man har en SA/MA, så velger å stole på det :)

Men klart at man har lov å være litt ekstra bekymret.

Skrevet

Takk for svar Giina. Ble litt beroliget nå- Utrolig mye man skal bekymre seg over i denne tiden gitt. Får vel bare la sjebnen avgjøre, og håpe på det beste :o)

Skrevet

hvis det er noe trøst, har jeg trent tungt, veldig veldig tungt i mine sv.skap og har to av to friske og sunne barn. jeg tror vel at en SA/MA vil komme, uansett om du løfter tungt eller, hvis det ment slik. alt innenfor rimelighetens grenser og uten smerter kan du fint løfte!

Skrevet

Jeg er kokk noe som medfører masse tunge løft. Har hadd mye småblødninger og spurte derfor legen om jeg burde være forsiktig. Men han sa jeg kunne fortsette som før men at jeg ikke trengte å starte med vektløfting : ) Men kjenn etter selv og på kroppen din! Det har jeg tenkt å gjøre. Kommer til å være mere forsiktig fremover pga tidligere bekkenplager. Har forøvrig hadd småblødninger i 2 uker nå og i morgen er jeg 12 uker på vei så tror dette skal gå bare bra! Krysser fingrer og tær ; ) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...