Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Når begynte dere å gå opp i vekt? Jeg har gått ned 2 kilo og er i 13 uke. Legen sa at det ikke var noe å bekymre seg over da jeg var til kontroll i dag. Mener jeg har lagt på meg over magen da, men vekten har altså gått ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Tror "alt" er normalt når det gjelder vekt de første ukene/månedene.

Usikker på hvor mye jeg har gått opp helt ifra begynnelse til nå, men jeg hadde gått opp kun 0,5 kg fra uke 13 til uke 19, men magen er blitt kjempestor på de 6 ukene. Jeg er glad hvis jeg slipper å gå opp så enormt, men plutselig kan det vel komme.

Har du vært mye dårlig siden du har tatt av deg nå kanskje?

Skrevet

I første svangerskap gikk jeg opp i rykk og napp, selv om jeg spiste samme mengde mat. Mellom 1. og 2. kontroll gikk jeg opp 3 kg og tenkte at "jøjemeg, skal jeg gå opp nesten en kg i uka???". De neste 4 ukene gikk jeg opp 400 gram.

Jeg endte meg å ta av 5 kg mer enn jeg la på meg i løpet av de første 5 mnd. etter fødsel og ble et beinrangel som svimlet for ingenting. Så i dette svangerskapet spiser jeg sunt og følger knapt nok med på hvordan vekten beveger seg. Så lenge jeg legger på meg av mat og ikke godteri (som jeg også unner meg, men innen visse grenser), så regner jeg med at jeg legger på meg det kroppen trenger.

Gjest Tale30
Skrevet

Det er tydelig individuelt dette som så mye annet i svangerskapet :)

Jeg har ikke kastet opp, men matlysten har nok ikke vært på topp nei. Har for det meste fått i meg grønnsaker og frukt (og litt gelegodteri, av en eller annen absurd grunn ;) ) Jeg tror matlysten er på vei tilbake, klarer i alle fall å tenke på fisk og hvitt kjøtt. Kjøttdeig og rødt kjøtt er helt uaktuelt..

Jeg har definitivt ikke noe ønske om å gå masse opp i vekt, bare at det skal gå normalt for seg :) En annen grunn til vektnedgangen er nok at jeg har gått fra å trene 5 ganger i uken til 0 ganger i uken. Har sikkert mistet en del muskelmasse. Skal forsøke å ta opp igjen treningen når kvalmen og trøttheten er på tilbakegang slik at jeg er i fysisk form til la grande finale ;)

Skrevet

Hos meg kom de første kiloene BANG med en gang..

(jeg var normalt tynn, med en normalt bmi på 20,8, men med tanke på det kosthold jeg hadde så var jeg farlig nært å være underernært!)

først gikk jeg opp fra 52 til 56 omtrent med en gang jeg hadde fått positiv test.

I uke 13 hadde jeg gått opp til 60 kilo, så gikk jeg ned til 58 da vi kom hjem fra puerto rico( var så varmt så var nok vannansamling d!)

Nå er jeg 25+0, og er gått opp til 66,6..i første trim. var jeg ikke så flink til å gå tur som jeg har vært i 2 trim... og jeg har vel egentlig hatt en ganske normal vektøkning nå i d siste.. det var bare i begynnelsen at d kom bang på med en gang...men kroppen min trengte d!

Skrevet

Ser at jeg gjennomsnittlig har hatt en vektøkning på 1,5 kilo i uka..d er litt mye da.. hehe.

Så jeg aner ikke hvordan dette ender, men vi får se=)

Gjest Tale30
Skrevet

Vi får bare regne med at legene har kontroll på hva som er normalt og ikke :) Var bare litt nysgjerrig på hva andre opplevde :)

Jeg regner med at jeg sitter der med en habil vektøkning til slutt jeg også.. må bare få teften av mat igjen. Skal ha foliebakt laks i kveld.. kjenner jeg faktisk gleder meg til mat for første gang på 3 mnd :)

Skrevet

Jeg har lagt på meg ca 8 kg . Er i uke 27 + 4 nå. Veide ca 64 før jeg ble gravid , og nå veier jeg 72 ...litt skummelt å se det 7 tallet hehe men jeg tar det helt med ro - bare 3 mnd igjen så skal det vekk igjen :)

Skrevet

Jeg er 22 uker.. Hadde litt og gå på fra før av, å la på meg ca 6 kg til nå.. Men så fikk jeg omgangssjuka her for 2 dager siden og har rast ned 3 kg... Men tar det ikke så tungt, for gutten sparker godt i magen min, og jeg får iallefall i meg nok veske + litt kjøttsuppa i dag:)..

Skrevet

Jeg hadde gått ned litt da jeg var i uke 12 tror jeg. Men det var ikke mye. Var ikke plaga med kvalme osv, men la bare ikke på meg. Så vektoppgangen begynte vel mest rundtom uke 15-16. La på meg 3,5 kg. fra da til uke 20. Og deretter fra uke 20-25 var det 4 kg. til.. Så her går det oppover, hehe.. Så toalt 7,5 kg. ;) til nå i hvertfall...

Skrevet

Det er bare 3 mnd igjen ja så begynner det å gå nedover igjen ja..men det er disse 3 siste mnd jeg gruer meg til..=p får høre så mye historier om dem som eeeeeser ut i siste del av sv.skapet.. men d er vel ikke normalt å ese ut 20 kilo de 30 siste mnd, eller??:s blir liksom litt skremt... har jo gått opp såpass mye i begynnelsen liksom, så syns d blir litt "urettferdig" om jeg skal gå opp like mye i siste del også...

Men noen er vel uheldige og "trenger" disse ekstra fettlagrene, mens andre ikke:p

Håper jallefall at kroppen min har ordnet seg nok fettlagre nå, og at jeg slipper å gå opp mer enn 6 kilo til.......

Skrevet

Hei....

Tror nok at man legger på seg det som er ment at man skal legge på seg. Har flere venniner som har hatt 1 svangerskap med kvalme,spying og sykemelding og et helt "friskt" savngerskap og har lagt på seg like mye...men selfølgelig at man spiser sunt og kanskje mosjonerer litt er vel en fordel.

For min del er det vanskelig å si...slanket meg 5 kg rett etter nyåret og ble gravid i feb..(altså snart 5 mnd på vei),så jeg syns det er vanskelig å vite om jeg har gått opp på grunn av graviditet eller om det bare er en reaksjon på at ej sluttet å slanke meg.

Hvis legen sier at man ikke skal bekymre seg,så tror jeg nok at dette stemmer,men skjønner jo at man begynner å lurer...Du kan jo tenke slik at da har du mindre å ta av etterpå, og det er jo bra!.

Skrevet

jeg veide 60 kg før jeg ble gravid. Rundt uke 6 ble jeg kvalm og gikk ned til 56 kg. Er i uke 16 nå og vekta holder seg stabil på 56 kg. Jeg vil gjerne se litt vektoppgang snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...