Gå til innhold

Nå er jeg skuffa og lei av mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lovte ungene at om de var flinke og rydde rommene sine og støvsuge så skulle de få skoleboller til barne tv, men aalle de 15 som jeg bakte i dag tidlig har han spist opp sammens med 2 av naboene våre i dag mens jeg var ute noen timer.

Gud, jeg er så skuffa og ene ungen ligger på rommet og griner og roper at han hater mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff:-( Jeg har også en samboer som elsker kaker, boller osv. og jeg er snar å gjemme unna....Har vokst opp med en bror som spiste opp alt potetgullet før man fikk sukk for seg, så jeg er miljøskada fra før.

Håper mannen din tenker seg litt om neste gang da.

Skrevet

Det var dårlig gjort av mannen men...hvor gammel er barnet ditt som sier at han hater mammaen sin? Det var noe forferdelig å si, og da synes jeg barnet ikke fortjener noen skolebolle uansett.

Skrevet

Det var uomtenksomt av ham.

Jeg ville tenkt at når han har lagd rot, bør han ordne opp selv. Han må trøste barna, kompensere med noe hurtigbakt eller butikkjøpt, eller love noe tilsvarende godt. Det er ikke på noen måte rimelig at barna skal klandre deg for dette.

Ellers så må jeg si at man spiser ikke opp alt før man har hørt om andre har planer med maten.

Skrevet

Oj, det var da gjennomtenkt av han. Selv om han er en kakemoms så burde han da klart å tenke seg til at hun som laget dem samt barna deres gjerne ville ha en smakebit også.

Man byr gjerne naboene på en hver, men alle var da forferdelig egositisk.

Skrevet

Hadde du fortalt ham at bollene var til ungene?

Skrevet

Guttungen er 12 år, og ja han har vært kjempeflink og ryddet rommet sitt og skiftet sengeklær så jeg lovte hjemmebakte skoleboller og kakao til kvelds, han ser jo ikke barne tv da! Skjønner godt han ropte det til meg når jeg hadde lovt det, han har jo ikke sett at pappaen tok alle skolebollene og gafla i seg som om det skulle vært middag.

Skrevet

Akkurat det jeg hadde tenkt til å spørre om også,om han ikke visste de var til barna så er jo ikke det så greit å lukte.(Annet enn ny bakte boller mener jeg,hehe)

Skrevet

Sa til min mann at han kunne ta noen smaksprøver av bollene, men ikke spise dem opp da jeg skulle ha dem til noe, det måtte da være beskjed nok? hadde dessuten en marsipankake fra helgen de kunne hatt til kaffemat og ikke spist opp alle skolebollene, men det måtte da være gode siden alle ble spist opp!!)

Skrevet

kan du ikke bare lage nye? om han er 12 så rekker du det før han sovner.

forøvrig syns jeg ikke det var så dårlig gjort, med mindre du hadde sakt i fra at ikke bollene var til og spises opp av gjester. selv om det helt sikkert er skipt

Skrevet

En smule egoistisk av ham å servere og spise alle skolebollene skal jeg være enig i ja. Og ungen er skuffa og får utløp for det ved å kjefte. Skaff noe annet som plaster på såret og si fra til mannen at heretter så får han selv bake/kjøpe kaffematen hvis han skal ha gjester uten at det er avtalt ;-)

Skrevet

Så siden ho ikke sa at de var til ungene så var det greit av han å spise opp alle sammen?? Litt egoistisk da kanskje..

Skrevet

Ble en stor smaksprøve da,og marsipankaken fristet nok ikke like mye :)

Skjønner frustrasjonen din altså,men som en over her sa.Sende han avgårde og kjøp noe ferdig laget,det er iallefall bedre enn intet for dine små :)

Skrevet

Ja i stort sett synes jeg det. Mener det er ganske viktig å lære seg at alt ikke er for gitt. Sånn er livet - ingen penger uten jobb, ingen mat uten å kjøpe eller lage den, ikke et rent hus uten å vaske det osv. Hvorfor ska man ønske å gi noe til en som skriker at han hater deg? Viktigere er vel å lære at ok, idag ble det dessverre sånn men vi kompenserer det imorgen for eks. Spørs kanskje litt hvor gammelt barnet er men jeg regner med at en 3-åring ikke bruker sånne ord.

Skrevet

hvorfor hate mamma når pappa spiste opp alle bollene? Burde ikke skulden blitt overført til pappa for denne ugjerningen?

Iallefall, svært lite omtenksomt av mannen!

Skrevet

Han må da være voksen nok til å skjønne at man kaster ikke i seg alle de 15 nybakte bollene alene. Trenger da ikke få beskjed om at han har barn som kanskje også vil ha en.......

Skjønner at barna dine ble sinte, og han burde jobbe litt for å fikse dette.

Skrevet

Så lenge du faktisk sa det til ham, og ikke bare mente det mens du sa noe annet, så var det lite gjennomtenkt av ham.

Men samtidig, fra hans ståsted, så er det jo bare noen boller. Kanskje han tenkte at dette "noe" du skulle ha dem til ikke var så viktig? Kan du ha sagt eller gjort noe som ga ham det inntrykket?

Men ja, når marsipankaka stod der og han valgte å ta bollene i stedet, og i tillegg spiste dem opp, så var han litt dum.

Skrevet

Hvis han er så stor som 12 år så burde han også være stor nok til å skjønne at ok, dette ble dumt men sånn er det.

Jeg kan ikke skjønne at noen kan synes det er greit at et barn skriker at han hater moren sin...

Det synes jeg er 100 ganger verre enn at mannen din var litt tankeløs.

Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen til HI, jeg..

Kanksje fordi det er en stor prestasjon

og en sjeldenhet om jeg skulle bake noe! ;)

Skrevet

Barn sier ting de ikke forstår rekkevidden av. Syns ikke det fortjener å blåses så veldig opp, sånn helt egentlig.

Eldstemann min ropte til meg at han hatet meg her om dagen da han måtte legge seg, og jeg svarte "ja, ja, det er greit. Sov nå!"

Etter fem minutter ropte han "Men du pappa? Jeg hater deg egentlig ikke altså!" med et skikkelig sint tonefall.

Jeg la aldri så mye i det.

Skrevet

For å si det sånn; Hadde vært en mann her som hadde måttet brette opp ermene og kasta seg i bakinga. Omgående!

Makan!

Og null kveldsmat på _den_ karen!

Skrevet

Nå har ikke jeg så store barn enda, men vet ihvertfall at jeg hadde klikket om jeg hadde bakt boller og sagt de skulle være til noe spesielt og funnet ut at han hadde delt de sammen med naboene. Hadde bedt han rette opp i problemet, reise å kjøpe noe nytt. Spørre ungene hva de ville ha istedet for så fikk han kjøpe det. Har man lagd et problem rydder man opp i det.

Skrevet

hva hadde mannen å si, da? skjønner ikke at man kan være så korttenkt jeg.

Skrevet

Man skal ønske å gi til de man bryr seg om, barna i særdeleshet, uansett fortjeneste. Barn skal få uten å fortjene, hvordan skal de ellers vokse opp? Raushet er en egenskap jeg setter høyt, og for å lære det til barn, må de nødvendigvis oppleve det. Alternativet blir et familieliv der man deler ut etter millimetermål etter hvem som fortjener hva. Det kan umulig skape gode mennesker?

Når det er sagt, er det ikke akseptabelt å skrike at man hater mamma, pappa eller andre for den saks skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...