Gå til innhold

Hvor mye? Hva? Og hvilken str??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg vel si at jeg venter jenta mi i begynnelsen av oktober.

Hvor mange bodyer trenger jeg i hver str?

Hvor mange strømpebukser?

Osv..

Hvor mye av hva og hva rett og slett... Og hvilken størrelse.

Har sett på utstyrsguiden, men jeg veit ikke jeg=P

Trenger vel egentlig råd fra noen som har kjøpt og opplevd hvor mye man trenger.

Når man regner med å vaske klær ca hver andre-tredje dag?

Huff... Er ikke lett dette..=P

Tusen takk på forhånd=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lett å overkjøpe seg på enkelte ting i starten. Etter lillegutt måtte jeg pakke bort ting som omtrent ikke var rørt, og jeg hadde ikke kjøpt mye syntes jeg.

Dette kommest av at det er vanskelig å beregne hvordan været er her i Norge og hvor varmt det blir når den lille er 1 - 2 mnd.

Så det er vanskelig å si akkurat hvor mange du burde kjøpe av hver ting.

Men en ting får du ikke nok av de første mnd'ene og det er pysjer. De brukes uansett vær nesten og du kan stole på at det søles mye på de de når alle er på vask.

Selv foretrekker jeg hele pysjer, med føtter og helst glidelås.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Siden det er oktober så kjøp noen langermet bodyer i ull.

Vi hadde kun handlet i str 56, men vesla var så lita at vi måtte reise og handlet noen plagg i str 50 etter at vi kom hjem. Disse var store, men nå må vi legge de bort alt Hun er nå snart 6 uker....

Skrevet

et godt råd er å ha en haug med bodyer;) Alle sa til meg at jeg ikke trengte å kjøpe inn så mye fordet at det vokser så fort ut av det...stor feil....babyer, gulper, sugler og tisser og bæsjer på seg så da er det lurt å ha e del boddyer på lur...tror jeg skifta 3 om dagen, så jeg var rask med å gå å handle bodyer;) de trenger ikke være dyre, har ofte tilbud på hm til 20 kr stykk. Strømpebukse er også greit. Når de er så små så er du mye hjemme med dem så min lå en del i boddy og strømpebukse, veldig praktisk;)

Tror du skal ta den utstyrs guiden med en klyppe salt, mye der som du ikke trenger;) Se heller etter hvert hav du trenger og ikke trenger;)

Tepper er også veldig praktisk, vi kjøpte fleece pled på ikea til 49 kr stykket, de er myke gode og store;)

Lykke til!!!

Skrevet

En haug med bodyer ja... Har til nå kjøpt 3 i str 50 med lang arm og 2 uten arm. Så dette vet jeg at jeg må ha mer av... ca 10 da??

Pysjer har jeg også litt av, har vel 4 i str 50 og 5 i str 56..

Mer av dette også da=) Elsker å kjøpe pysjer! De er så søte!!=D Kjøper helst med fot ja, dette virker mest praktisk.. sokker på babyer fungerer sjeldent.

Også har jeg 4 luer i den minste str. (inneluer for det meste, tenkte å bruke disse under uteluene)

Også har jeg ikke sett at hm har tilbud noen gang tror jeg! Men lurer på om det er lurt å bestille på nettet jeg=)

Også har jeg en sparkebukse uten fot, en med fot og en jakke og bukse i str 50. Og en sparkedress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...