berta Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Vi får ett vennepar til middag på torsdag. Hva skal jeg lage ? Venninen min ammer, baby på 5 mnd som er VELDIG plaget med luft i magen... Så det er vel visse ting jeg ikke bør bruke... Jeg vurderte reker med tilbehør... Når kan man spise reker ? Som sagt 5 mnd gammel baby..
Mamman til Ovedie Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Tror en skal være forsiktig med reker når en ammer.. Tror jeg ville satset på noe med kylling.. Samboeren min lærte meg en fantastisk rett med kylling.. Veldig enkel å lage, kan krydre etter smak og behag før retten stekes eller på tallerkenen etter servering :-) For 2 personer: 1 hel ferdiggrillet kylling peanøtter soltørkede tomater 1 pk matfløte karri ost til gratinering evt salat og brød på siden.. "skrell" kyllingen og legg alt kjøtt i en ildfast form. Strø over peanøtter og tilsett soltørkede tomater. Krydre med karri og hell hele fløtepakken over. Avslutt med ost på toppen. Stekes midt i ovnen ca 200 grader til osten er gylden :-) Nydelig rett :-) Serveres med brød ( jeg foretrekker hvitløksbrød) og en deilig salat på siden :-) Samboer også har servert dette med løk i , men anbefales ikke med løk om hun ammer og har baby med mye luft i magen.. Anbefales på det sterkeste :-)
Mummimamma;-) Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Fisk er bra, selv for ammende, med saus og ris og grønnsaker til (ikke erter). Prøv marinert laks eller ørret og stek det i ildfast form i ovnen - kjapt og godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå