Gå til innhold

Hvor er embryoet mitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,fant ut at jeg var gravid 3 juni. Dro til legen å leverte urinprøve for å få det 100% sikkert bekreftet. Hadde tilfeldighvis time hos gyn. fre. 13/6. Etter min og legens beregning skulle jeg vært 6 uker på vei da jeg kom til gyn. Gynekologen kunne ikke se noe embryo da han tok en innvendig ultralyd. Han sa at enten er noe galt med embryoets utvikling eller så var jeg kortere på vei enn jeg selv trodde så han trodde jeg var i uke 5.

Han ba meg komme tilbake fre. 20/6 for ny innvendig ultralyd. 20/6 kom jeg på nytt med godt mot og forhåpninger, men han kunne fortsatt ikke se noe embryo. Jeg ble sendt til sykehuset for å ta hcg prøve, dette skal jeg gjøre igjen i morgen onsdag før jeg skal tilbake til han på torsdag. Han sa sist fredag at han er helt sikker på at enten har barnet festet seg slik at han ikke kan se det ennå, eller så utvikler ikke embryoet seg som det skal. Han sa at jeg iallefall var gravid i livmorhula, det så han.

Andre som har opplevd eller kjenner noen som har opplevd lignende?

Vet at det kan gå begge veier, men klarer ikke tørre å glede meg lengre, er så nervøs,spennt og trist!...

Carro87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stol ikke alltid på gynekologene sier jeg bare!! Jeg var på volvat for to uker siden, da sa han at jeg max var 4 uker på vei og at det ikke så lovende ut.......

i dag var jeg på ul ett annet sted og jeg skal ha eneggede tvilinger, hjertene slo, det var stort og fint og jeg er 7+4.

Så ta en ny ultralyd!!! Jeg anbefaler majorstuaklinikken for det slipper du og ta innvendig og de ser alt og er suuuuuper flinke. Jeg fikk med meg 3D bilder bare som en gave!!!

Lykke lykke til!!

Skrevet

Takk for svar!! Ble litt roligere nu! Bor i Tromsø, så majorstuaklinikken blir lit vanskelig:( Men det hørtes ut som en fantastisk service!!:) Gratulere:)

Skrevet

Dette høres jo utrolig ut, jeg føler med deg! For min del var det svangerskap utenfor livmoren da jeg hadde samme opplevelse med tom livmor på UL, men jeg hadde smerter og spotting, og begynte å blø ordentlig i uke 7. Hvis du hverken spotter, blør eller har smerter så er det jo stort håp!

Jeg har lest om noen flere her inne som har opplevd å ikke se noe til å begynne med, men alt var bra allikevel. En venninde av meg var etter egen beregning nesten 11 uker på vei før de så noe!? Det er noen år siden da, men det finnes vel flere gamle UL apparater der ute..

Masse lykke til de kommende dagene!

Skrevet

Tja..

Jeg har jo mistet 3 ganger nå da embryoet ikke har utviklet seg i det hele tatt. Dvs det har komet til fostersekk stadiet og deretter bare forsvunnet.

Kunne han ikke se fostersekken engang?

Husk EN ting med Gynekologer:

Nå har jeg vært på denne siden jevnlig i 4 år og selvfølgelig snappet opp uttallige historier. Det er IKKE få ganger at en spesifikk Gynekolog har "misset" å se et foster ved 1- flere undersøkelser mens en annen Gyn kan finne det med en gang.

Det er ikke for å gi deg falske forhåpninger her, men bare litt info om hvordan realiteten også kan være.

Derimot er statistikken med embryo som går til grunne relativt høyere enn de som faktisk overlever og utvikler seg - normalt sett fordi de rett og slett ikke er levedyktig og at kroppen selv gjør jobben eller at kormosonfeil kan oppstå og kroppen din instinktivt ikke vil ha noe med det å gjøre. DET har vært min trøst når jeg har mistet.. at det er naturens gang.

Håper på det beste for deg selvfølgelig. HcG prøvene vil jo uansett gi et garantert svar! Den skal fordobles ca annenhver dag de første ukene i graviditeten.

Masse lykke til !!!! Vet hva du går igjennom... *klem*

Skrevet

Hei, ville bare anbefale deg å dra til Fareth på ultralyd, han er helt fantastisk! tlf hannes e: 776 87313!

Skrevet

Tusen tusen takk alle sammen førr svar!!

Dokker e fantastisk, det e så koseli å tryggt å få svar fra andre som kjenne litt til situasjon.

Skal dra å ta hcg prøve nu også e det tilbake til gyn. imårn. Håpe på det beste!!

PS: Jo han så fostersekken, og den hadde utvikla sæ fra gang te gang.

Igjen tusn takk for svar!

Skrevet

Sju tima ijænn..så får æ svar på om embryoet leve eller ikje...

Skrevet

Lykke til Carro!

Håper alt står bra til!

Skrevet

Takk, nu skal vi straks kjøre!!

Skrevet

Masse lykkeønskninger til deg fra meg :-)

Lykke til og klem fra meg

Skrevet

Hvordan gikk det på ul . klem fra viny

Skrevet

God morgen :-)

Hvordan gikk det med deg?

Klem fra meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...