Mayken Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Heisann jenter velkommen etter;) hehehe Hvordan går det med dere? Noen symptomer nå?
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Hei! Så fantastisk at vi skulle få vår egen tråd på 1 tri! Jeg visste det! Er helt i hundre her. Jeg og sambo har skrevet tusen meldinger i dag, han kommer ikke hjem før på fredag og er like glad som jeg for at jr skal få seg en liten søster eller bror i mars. Jeg har jo hatt symptomer som jeg bare har fraskrevet meg og tenkt at det har hatt andre årsaker, men det har jo vært på grunn av babyn! - Jeg er veldig hormonell, blir lett trist og lett glad, har vært rask til å bli irritert på sambo og jr den siste uken for så å bli veldig lei meg og fått dårlig samvittighet - Jeg har vært veldig trøtt om kvelden, har sovnet mens jeg såg tv, og det gjør jeg aldri (uten om sist jeg var gravid, så det burde ringt en bjelle) -Jeg har blødd/spottet i 6 dager, sluttet i dag -Jeg har hatt litt stikkinger og litt mensmurringer -Jeg har litt ømme pupper Du da kanINA, hvordan er formen? P.S. Sist ble jeg veldig kvalm i uke 7, så jeg skjønner hvor jeg skal tilbringe ferien i år...senga eller på badet?
Mayken Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har vært veldig trøtt, hatt skikkelige hetetokter, og humørsvingninger, har det på akkurat samme måte som deg med glefsing og dårlig samvittighet.. Sambo har sagt at han ikke ser frem til at jeg skal være sånn lenge...hehehe. Sist ble jeg kjempekvalm fra uke 6 (hyper remisis) (sånn det skrives tro?) Hadde 2 sykehusinnleggelser for intravenøs behandling før jeg var 12 uker på vei. klarte ikke svelge mitt eget spytt en gang uten å brekke meg og kaste opp. Fikk til slutt kommet meg til akupunktur og det hjalp. Kastet opp hver dag hele svangerskapet, men var ikke så kvalm på slutten egentlig, visste bare at jeg måtte gå på do når jeg nesten var ferdig med frokosten, da kom alt opp igjen....hehehe Håper jeg slipper det denne gangen. Eller så er jeg litt bekymret her jeg ligger, har 38,5 i temp og føler meg helt elendig (normal kroppstemp er på 36,6 og jeg tåler feber dårlig) Fryser som et uvær, værker i hele kroppen, huden er øm å stryke over, og jeg har hatt vondt i korsryggen i hele dag, håper det ikke har noe med svangerskapet å gjøre........ Har litt vondt i halsen i tillegg og snuppa var hjemme fra barnehagen hele forrige uke med en eller annen virusinfeksjon. Hva tror du, bør jeg kontakte lege? Har ikke fått kontrolltime før neste torsdag.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 huff, jeg trodde jeg var kvalm jeg! Altså jeg var kvalm fra uke 7 helt til jeg fikk begynne å presse under fødsel, men jeg spydde ikke så mye som deg da... Vet du, jeg tror du har blitt syk jeg. Rett og slett influensa eller en kraftig forkjølelse. Så jeg hadde bare tatt det med ro tatt en paracet for å få bukt med feberen, holdt meg hjemme fra jobb i morgen og sett det ann. Jeg har det på samme måte med feber. Blir veldig syk når den runder 38 grader. God bedring!
Mayken Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2008 Takk for det. Men vil ikke stappe i meg medikamenter nå som jeg er gravid, stakkars spiren har fått nok av alkohol og røyk de siste 2 helgene:( Sist gang jeg kastet opp var under pressriene, og ikke siden. Er ikke så ille å komme ut av et svangerskap 10 kilo lettere enn jeg var før graviditeten da...hihihi Tror jeg la på meg 5 kilo alt i alt fra startvekten. Hvor er du fra og hvor gammel er du forresten, vet vi hadde en tråd inne på bligravid, men har helt glemt.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Jeg er fra Nord-vestlandet og fyller 27 år i august. Du da? Hvor gammel er Ina? Jr ble 2 i mai. Har heldigvis unngått festing i denne pp. Men tror du bare skal slappe av, de aller fleste drikker/røyker før de finner det ut så...
Mayken Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2008 Stemmer, det var du ja. Kommer selv fra Ålesund, men bor i Drammen. Er 29 år Ina fyller 2 i november.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Ja og det var deg ja Nå begynner Addison på tv2, håper det er like bra som greys! Vi snakkes!
Mayken Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2008 Vi snakkes ja. Forsøke å legge meg igjen jeg.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 God morgen! Sukk, jeg er kvalm...Merkelige greier dette, ble ikke kvalm så tidlig sist. Men kanskje det er like mye fordi jg vet at jeg er gravid...? Har 5 min før jeg må gå inn på jobben nå, så jeg får prøve å samle meg litt
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Kvalmen gikk over, så det var nok mer pga at jeg var trøtt enn pga at jeg er gravid Like så greit!
Mayken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. juni 2008 Uff da, håper du ikke blir dårlig alt nå. Vi får satse på at vi får et annet svangerskap denne gangen. Lurer på hvordan jeg skal få skult magen jeg, har heldigvis bare 1 mnd igjen å jobbe før jeg går ut i 3 uker med ferie. Når jeg kommer tilbake da er det jo nesten 3 mnd og greit å fortelle det. Er allerede ubehagelig å sitte på jobb i dongeribukse og belte. Alle mamma-klærne mine ligger hjemme hos mamma og pappa 60 mil unna, lånte de bort til ei venninne som fikk tvillinger i septemper. Søsteren min kommer nedover om ca 2 uker, og da skal hun ta dem med seg. Håper bare jeg holder ut til da. Ellers så er jeg hjemme i dag, har fortsatt feber. Ringte legevakten i går og hun lurte fælt på hvorfor jeg hadde så høy feber når jeg var gravid, tror hun ville ha meg ned på en sjekk, men da jeg fortalte at Ina hadde vært hjemme med en virusinfeksjon hele forrige uke, slappet hun av...hehehe. Fikk beskjed om at jeg sikkert kunne ta en paracett, men hvis jeg klarte meg uten ville det være det beste. Har ligget å svettet og kastet på meg i hele natt Hvor blir det forresten av Meliah?
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 Jeg syns også jeg har fått litt mage allerede, men jeg har levd ganske godt i det siste så det kan ha noe med det å gjøre også Du får ha knappen oppe så lenge. Synd at du ble syk da! God bedring! Jeg sliter litt til helgen jeg, da skal vi på fest hos min søster og hun går og venter på at jeg skal bli gravid. Vi har ikke lyst å fortelle det til noen enda og må da lyve om hvorfor jeg ikke drikker. Jeg er en elendig løyner og kvir meg veldig. Kommer til å si jeg har UVI og at jeg får antibiotika og vil ikke drikke pga den. Men jeg vet at hun kommer til å si: nei, du er gravid du Ja hvor er Meliah? Vi får passe på at tråden er sånn passelig oppe på siden slik at hun ser den når hun kommer inn hit
Mayken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. juni 2008 ikke no gøy å måtte lyve nei:( Brukte samme unskyldningen da jeg var gravid med snuppa. Skulle ut og spise middag og drikke sammen med vennegjengen dagen etter positiv test. Ingen som sa noe spesielt om det heldigvis. Bor du langt unna Ålesund forresten?
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #15 Skrevet 25. juni 2008 Bor nærmere Molde egentlig. Men jeg har bodd i Ålesund 1 år. Gikk barne- og ungdomsarbeider på Fagerlia vgs. Bodde i Bøgata. Hvor i Ålesund er du fra?
Mayken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 25. juni 2008 Fra Åse. Jeg gikk allmenfag på fagerlia
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 26. juni 2008 #18 Skrevet 26. juni 2008 Ikke meningen å trenge meg på, men leste litt på innlegget deres, og til kanINA: du burde ta en hals prøve hos lege. Høres veldig ut som du har det jeg har, kanskje! Vond hals og feber, sliten. Men jeg hadde i tillegg vondt for å svelge! Så var hos legen med min datter i går pga hun hadde hatt feber i 4 dager. Det viste seg at hun hadde streptokokker, og de tok en test av meg bare for å være sikker, og det viste seg at jeg og hadde streptokokker. Jeg hadde blitt smittet av hennes sutt, jeg sutter jo alltid på den hvis den detter på gulvet, men det var vist fy fy! Var bare en tanke i og med at ditt barn hadde noe virus lignende for ikke lenge siden.Vi går begge på apocillin nå og er blitt som ny. Trenger jo ikke være det men.. ville bare si i fra:) Lykke til!!
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #19 Skrevet 26. juni 2008 Her er det ingen som trenger seg på Grunnen til at vi har en egen tråd er at vi har fulgt hverandre på bligravid og ble gravid samme pp. Ja det går visst noe slik streptokokk-greier nå. Min søster har det også. Så det er sikkert ikke så dumt det suzy sier her kanINA. Jeg tok en test til i dag jeg. Hadde en cb liggende og tenkte at det hadde vært greit å få det bekreftet en gang til. Jeg hold på å få sjokk, for jeg satt jo så klart og såg på den mens det blåe steg og beveget seg mot testvinduet, ingenting skjedde!!!! Altså, ingenting skjedde før det hadde gått 1 sekund iallefall, og så kom det et knall blått kryss igjen. Så nå er jeg virkelig overbevist Deilig! Kommer liksom ikke helt over det. Måtte fortelle det til fysioterapauten min i dag, for han ville bruke ultralyd på skuldra mi. Jeg vet at det er ganske sterke bølger de bruker, og at det ikke nødvendigvis er bra for babyn. Så jeg låg litt og stotret og peika på magen min før jeg greidde å si, jamen jeg er gravid da!? Han ble helt forskrekket, og stotret litt tilbake før han fikk gratulert og spurt om jeg var langt på vei. Hehe, gøy!
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #20 Skrevet 26. juni 2008 Hoia!! Så vi har egen tråd ja! Har ikke vært og kikket i det siste jeg:) Føler meg i ganske så grei form egentlig da, har ikke helt gått opp for meg tror jeg. Kjenner det stikker og strekker litt nede i magen, men det er det eneste. Var veldig kvalm, uten å kaste opp, i forrige svangerskap (kunne ikke klage egentlig da), men håper egentlig jeg slipper denne gangen! Hehe... Skal lese gjennom hele tråden her etterpå jeg! Ble bare så forfjamset når jeg så nicket mitt i en topic! )) Klem )
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #21 Skrevet 27. juni 2008 Der var du ja! Vi kan ikke gi slipp enda vet du, du må skrive med oss i ca 35 uker til Jeg holder på å manne meg opp til å lyve for søsteren min imorgen, siden je gikke kan drikke på festen. Jeg har fått uvi, og har fått antibiotika for det. Våknet natt til fredag og hadde det skikkelig ille så jeg fikk komme til legen på morgenen. Jeg er bedre nå, og har fått en 5 dagerskur som jeg ikke kan avbryte. - Dette skal jeg si da, det er ikke sant! Håper hun kjøper den, jeg kommer uansett til å nekte om hun spør om jeg er gravid, for det er akkurat det hun kommer til å gjøre... Liker ikke å lyve, er så dårlig til det, men vil ikke si noe enda heller da!
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #22 Skrevet 27. juni 2008 Hehe, jada jeg skal henge med og skravle jeg vettu! Ikke noe morsomt å måtte lyve nei, men den var ikke dårlig den du har funnet på da! Skjønner godt at du ikke vil fortelle enda. Jeg har bare sagt det til sambo og ei venninne jeg. Sist annonserte jeg det for gud og hvermann, og det var ikke like morro å fortelle at det gikk dritt etter noen få uker, så nå skal jeg holde kjeft en stund i alle fall!
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #23 Skrevet 27. juni 2008 Sist fortalte vi det til familien i uke 9, og til alle andre i uke 12. Fortalte det i uke 9 pga jeg var så kvalm. Men nå vil vi gjerne holde det for oss selv iallefall til uke 12. Syns det er litt gøy å ha det som vår lille hemmelighet. Jeg har allerede planlagt hvordan vi skal fortelle det den gangen her. Jeg skal kjøpe en skjorte på cafepress.com til jr. På magen står det: I got a secret og på ryggen står det: I'm gonna be a bigbrother. Den skal han ha på seg når vi drar på besøk til de og så får vi se om de legge rmerke til det.
Mayken Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #24 Skrevet 27. juni 2008 Det var en lur ide NewMom:) Vi har alt måtte fortelle det til flere vi. Ble lagt inn på sykehus i går og er her fortsatt. Var så svimmel, tungpusten og hadde så høy puls. Sambo kjørt meg på legevakten og jeg skulle ta taxi hjem igjen, men kom meg aldri hjem. Holdt på å svime av på legevakten, fikk på meg masse elektroder ol, og så ble jeg lagt inn med diagnosen: spørsmål om lunge emboli (blodpropp i lungen) Tok en masse prøver, hadde forhøyede infeksjonsprøver, men de var fine igjen i dag. Hadde puls på 150 når det stod på som værst. I natt lå pulsen min jevnt på 115, fikk ikke sove i det hele tatt. Har fortsatt puls på rundt 100, men nå vet vi hva det skyldes, det er svangerskapet. Siden jeg ble syk med høy feber ol har jeg ikke klart å spise, og fikk da maaaasse ketoner i urinen min, det vil si at kroppen ikke får den næringen den trenger og tærer på reservene mine. pga dette kan jeg få hjertebank, som igjen fører til tungpust og svimmelhet. Får masse væske intravenøs og hvis urinprøven er fin i morgen, kan jeg få dra hjem. Har fått en ultralyd og den tilsvarer ca 4+3-4+4, så da har jeg nok termin 5 mars:) Kan se ut som om jeg får et svangerskap som sist desverre:(
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #25 Skrevet 27. juni 2008 Dæsken, kanINA! det var voldsomt da! Huff... jamen nå har du jo fått hjelp, og vet hva som skjer med deg, det er jo bra da. Ikke se så mørkt på det enda, mye kan forandre seg. Forstod jeg riktig når det er slik at du ble så syk fordi du ikke fikk spist skikkelig. Altså, du fikk "influensa" først? Dersom det er slik så blir du vel helt fin igjen når du kommer deg og får i deg nok næring, eller hva? God bedring, og hold oss oppdatert da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå