Tungt med to Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har en liten på 3 uker som jeg gjerne skulle hatt en bæreanordning til. Vurderer Moby Wrap elastisk sjal og lurer på om dere har erfaring med slike? Jeg har en Ergo som jeg bruker når barnet er større.
Yo&La+spire Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Eg har ingen erfaring med moby wrap (eller andre elastiske sjal), men har endel erfaring med ulike vevde sjal. Forskjellen på vevd sjal og elastisk sjal (bortsett fra at det ene er vevd og det andre elastisk) er at vevd sjal ofte kan brukes lenger. Med elastisk sjal blir babyen fort tung når den runder 7 kilo, mens med vevd sjal kan du bære mye lenger. På en annen side kan du knyte det elastiske sjalet før du tar babyen i, derfor er det ofte enklere å bruke. Du kan alstå knyte det og ta babyen ut og inn igjen uten å knyte opp sjalet. Mange synes også at elastisk sjal omslutter babyen bedre....men det er vel kansje smak og behag...? Eg anbefaler vevd sjal, siden eg synes det gir bedre bærekomfort, spesielt når barnet blir eldre og tyngre. Bærer nå jenta mi på 15 mnd og 10 kg i didymos indio og storchenwiege vevde sjal, og kan bære i timesvis uten å få vondt:) Anbefaler virkelig disse to sjalene! Vet ikke helt om det svarte på spm ditt, men men....håper det var til hjelp uannsett:) Forresten....Hva er grunnen til at du ikke vil bære babyen i ergo nå?
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har og er sånn passe fornøyd. Synes det ble altfor varmt for fort og etter en stund sagget ungen litt selv om jeg knøt hardt og stramt i utgangspunktet, så kunne sjeldent bære mer enn 20 minutter om gangen før det var begynt å bli løst og både baby og jeg var svett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå