mamma til gutt06&jente08:) Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Skal flytte om 3 uker til en ny kommune. Har til nå gått til lege, men tok i dag kontakt med helsestasjonen i den nye kommunen. Jordmora der går jo selfølgelig ut i 5 uker lang ferie akkurat når jeg flytter, og har ikke tid til å ta i mot meg før 1.sept. Helsesøster skulle få jordmora til å ringe meg på mandag(er ikke til stede før). får høre hva hun sier da, men hun kan da vel ikke trylle frem en time. Synes bare d var lenge å gå uten kontroll. Har ikke lyst å gå til lege noe mer(blir jo da en evt.ny fastleg), de har jo så dårlig tid, og vet mindre enn jordmor. Ordner seg sikkert, men kjenner meg litt frustrert nå... Er foresten 22+4 nå, så neste kontroll er jo da ikke før uke 32.
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Er det ikke bare å få en legetime i uke 28 da, så du får sjekket urin,blod og tatt symfysemål? Det er vel tross alt det viktigste å få sjekket at babissen har det bra der inni:) Kanskje lett for meg å si som ikke går til jordmor i det heletatt..ikke vet eg:)
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Ikke alle fastleger som har dårlig tid:) Jeg var såvidt innom jordmor forrige sv.skap men ble skuffet for hun utsatte timene hele tiden pga diverse kurs,ferie,sykdom...Til slutt var første time etter uke 26 blitt dagen etter termin.....Da håpet jeg at fødselen var over - og det var den heldigvis.Jeg syntes faktisk fastlegen hadde bedre tid enn jordmora:) Så denne gangen har jeg droppet hele jordmora og går kun til fastlegen:) Poenget er at du kan faktisk være mer heldig med neste fastlege enn du tydeligvis har vært til nå Lykke til uansett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå