~sjiraff~ Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Og hva vil bli utbetalt ved død eller uførhet? Vi har forsikringer gjennom jobben som er ganske bra, men de dekker jo ikke slik at vi blir gjeldsfrie. Mine foreldre har også forsikring på meg ett par år til. Sjekket på nordea sine sider nå, og får å få slettet lånet vårt ved død, og utbetalt halvparten av lånet ved uførhet vil vi komme opp i 1400 kr pr mnd... Synes det er mye jeg?!
snartmammapåny Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 For den optimale dekningen for oss må jeg ut med 1400per mnd jeg og. Holder på med tilbudet og styrer på nå.. per i dag betaler jeg ca 850kr og da får vi 1.000.000,- ved død og 500.000,- ved uføre (hver både jeg og mannen) Pluss barneforsikring med uførekapital på mini. Jeg har gode dekninger gjennom jobben både som dekker meg på liv og uføre, og min samboer på liv, men det er på langt nær ikke nok for å dekke våres behov om uhellet skulle være ute. Ved 1400 per mnd så har vi så vi får dekket inn 1500.000,- i lån om en av oss skulle dø, vi får ulykkeforsikring på 1.000.000,- hver og uføre pensjon pluss uførekapital for å oppretholde et ca likt inntektsnivå som i dag (ikke helt 100%, men tilfredstillende iallefall). I tillegg så får vi kritisk sjukdom forsikring på 250.000,- Et tips til deg er å sjekke uføreforsikringen hos If, personlig så synst jeg den er litt snever, den dekker nemlig bare uføre hos bestemte sykdommer. Og den utelukker en del vanlige lidelser som ofte fører til at man blir ufør, blant annet ryggproblemer slik jeg forsto den. Den er billigere enn andre forsikringer, men ikke på langt nær like god i mine øyne. Men dette kan du jo sjekke opp i, kan jo være jeg missforstod noe;)
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 1400 i mnd?? mener vi betaler rundt 3000 i året jeg! da får vi 1.7 mill ved død og litt under en mill ved uføre.. Men vi er unge, ikke overvektige, har ingen sykdommer eller plager osv da, kan ha noe med det å gjøre?
snartmammapåny Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Har nok MYE med alder å gjøre. Blir nok desverre dyrere med årene...:S Vi er "bare" 26 og 27, men begynner å bli ganske dyrt for oss, men så får vi mye og gode dekninger og da for den prisen. Vi blir sikret en god fremtid for oss og mini samme hva som måtte ramme oss av ulemper på veien. (innen for forsikringens dekninger da;)) Så på en måte så synest jeg det er verd det. Selv om jeg håper for alt i verden at det er penger jeg kaster langt ut av vinduet.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Ja det MÅ jo ha noe med alder å gjøre måtte gå å sjekke nå jeg hehe, men vi betaler bare rett over 3000 i året..
Libido- Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Betaler rundt 1000 og får utbetalt kjøpesummen på huset vårt ved den enes død. Uføre er jeg ikke helt sikkert på. Rundt 4000 i mnd en del år.
~sjiraff~ Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2008 Ja det har med alder å gjøre. Min samboer koster nesten det tredobelte av hva jeg koster...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå