Gå til innhold

For lite mat, 5 mnd. gammel baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min var fem måneder på lørdag. Han var 3650g og 50 cm da han kom til verden, og har hatt god appetitt hele veien. Nå spiser han mme (210 ml) på morgenen - én porsjon grøt+en halv boks m fruktmos kl ti, 210 ml mme igjen kl 1400 - deretter gjerne én boks m frukt i firetiden, og tilslutt én ny porsjon grøt+en halv boks frukt e.l. før han legger seg klokken sju. Er dette lite for en 5mnd gammel baby? Grunnen til at jeg spør er at han legger på seg så lite synes jeg. Veide han på mandag og da var han kun 7070g. Vet ikke nøyaktig hvor lang han er, men vil tippe en 68-69cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller vel egentlig ingen rolle hva dy syns så lenge HS sier det er ok og han er blid, fornøyd og sover godt?

Skrevet

Da spiser han over dobbelt så mye som mi gjør på en dag....

Skrevet

Oi - dobbelt så mye? Jeg synes selv han spiser godt nemlig, men synes det er rart han legger så lite på seg. Er sant at det sikkert ikke spiller noen trille. Han er happy, og sover fra sju på kvelden til seks om morgenen, så har ingen probl. med søvn heller. Føler bare at alle andre blir større og større mens min lille venn står stand by.

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd og her er hennes meny (så ser du at det er dobbelt så mye)

ca 09: 145 ml mme

ca 12: maisgrøt av 3 t-skjeer pulver

ca 15-16: 145 ml mme

19: 145 ml mme

Jeg var på kontroll i går og da sa helsesøster det var helt greit.... Hun liker ingenting av mat,vil helst ikke ha grøt og ikke frukt eller noe sånt. Ikke liker hun is eller krem heller.. Så det er en spesiell unge ja..

Skrevet

Min Luca er 5 mnd og 10 dager, og spiser pupp 5-6 ganger om dagen, og får ett måltid grøt av 3 ts pulver eller halvt babyglass med middag. Han var igår 61 cm lang og 6180 gram. Var ved fødsel 3538 gram og 47 cm lang. Født på termin. Så din spiser godt, men han har helt sikkert behov for det. De sier jo ifra når de får for lite eller for mye?

Skrevet

Synes det ser ut som han både spiser godt og har bra vekt jeg?!? De slutter jo å legge på seg så masse, er bare de første månedene det. Datteren min er nå 9 mnd og har gått opp litt over 1 kg siden begynnelsen av mars! Men hun spiser, vokser og har det bra!

Skrevet

Så lenge han virker fornøyd og går opp i vekt må det vel være bra?

Vesla her i huset er 5mnd og spiser følgende:

07.30 Flaske 200ml mme

10.30 Grøt av ca 40ml mme

11.00 Flaske 140ml mme

15.00 Fruktpure

15.30 Flaske 200ml mme

19.00 Grøt av ca 60 ml mme

20.00 Flaske 200ml mme

Vi holder på å prøve oss frem med litt middag nå, men det er kun smak foreløpig.

I løpet a dagen har hun nå to korte lurer og en lang lur på 2-3 timer

Sover fra 20.30 til 07.00

På 5mnd kontrollen var hun 67cm og 8000gram

Skrevet

Han har nok god forbrenning da! Gutten vår hadde omtrent samme fødselsvekt/lengde og veide nå på 6mnd kontrollen 6825g og var 67cm.

Sålenge de følger sine egne kurver og er blide og fornøyde er jo alt bra.

Gutten vår spiser i løpet av dagen: 6 x 100ml, 2 x 70ml grøt, 1 middagsglass, 1/2 banan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...