Gå til innhold

har lyst å prøve tøybleier, gi meg tips og råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har barn fra før, og har alltid brukt liberobleier. (de har passet best til mine barn, med små rumper) Nå venter jeg i september, og denne gangen har jeg lyst å prøve tøybleier. MEN det finnes jo så mye forskjellige typer, og til forskjellige priser, fra 100- 300 kr pr bleie. Hvor mange bleier trenger jeg? Hvor mange innlegg? trenger jeg rispapir?Trenger tips og råd fra dere som har prøvd dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er en skikkelig jungel å sette seg inn i. Men vil anbefale tøybleier på det sterkeste. Har du vært innom bleieboden.no? Der står det litt forklart om de forskjellige typene. Tettinntil.no kan du også lære mye!

Jo mer lettvint jo dyrere er vel en hovedregel. Så da spørs det hva du ønsker. Brettebleier er vel mest "tidkrevende" (ikke noe problem for meg da, synes det går kjempefint, jeg bretter mens stumpen får lufte seg! ) og Alt-i-ett er som vanlige bleier og dyrest.

Jeg har brukt brettebleier, med brillebukser og ullbukse utenpå, til hun ble 1 år. Nå skal jeg kjøpe noen lommebleier som hun kan bruke i barnehagen. Da trenger ikke buksa av og de tørker fortere enn alt-i-ett bleier. Jeg ser på Swaddlebees econappis, one size lommebleie med økologisk stoff innerst. Jeg vil fortsatt bruke brettebleier hjemme når hun sover! Jeg har hatt 24 bleier og det har vært greit.

Rispapir trenger du ikke før hun får fast føde og får litt fastere avføring! den første avføringa går bare rett gjennom rispapiret!!

Ønsker det masse lykke til, og håper du finner ut av hva du ønsker deg!

Skrevet

kenguruloftet har prøvepakker med ulike type bleier...

Jeg har kjøpt litt forskjellig. En pakke med bleietrekk og "ferdigsydde brettebleier" (12stk, -det var halv pris på "startpakke" på barnashus), to ekstra bleietrekk, masse brettebleier, en formsydd og to one size lommebleier. Bleietrekkene skal vist kunne holde flere bleieskift, mens lommebleiene må jo natuligvis vaskes etter hver gang.

Med bleiene regner jeg med at jeg må vaske hvit 60 ca annenhver dag (mot kanskje hver 3 i dag), har bare hvite håndklær etc så det går endel likevel.

Skrevet

Pris ja...

Betalte:

- 400kr for "startpakken" barnashus

- 50kr for ekstra bleietrekk (brukt)

- 389kr for testpakke fra kenguruloftet

- 200kr for en bg one-size

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...