Gå til innhold

HCG på 726 på rugedag 16 - erfaringer?

IVF-mammaer *venter nr.2og3*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen av dere tvillingmammaer eller kommende tvillingmammaer som tok blodprøve tidlig?

Vi fikk satt inn to perfekte egg den 7/6 ved IVF, og tok blodprøve på rugedag 16. Resultatet er i følge sykepleier: en fin og høy hcg, men hva er normalt?

Har jo en følelse at begge fremdeles er der inne, men burde kanskje HCGen være en smule høyere hvis det var to?

Setter pris på alle innspill, selv om det bare er synsing :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok (dessverre) bare synsing. Hcg-produksjonen varierer fra individ til individ - noen produserer raskt og andre lar vente på seg - så det er nok ingen indikasjon på antall foster. Jeg hadde ca 240 14 dager etter egguttak, og det ble sagt å være høyt og fint på sykehuset. Jeg spurte om det kunne bety tvillinger og de svarte bare "mnja..." med samme begrunnelse som først i innlegget. I mitt tilfelle ble det jo tvillinger... :-) Den eneste sikre måten å finne det ut på er imidlertid ved UL.

PS: Jeg husker jeg svarte deg på om dere skulle dra til DK eller ei pga få follikler... Kan tenke meg dere er glade for at dere dro... :-) Lykke til med en eller to i magen!!!! :-)

Skrevet

JA, gjett om vi er glade vi dro :) Var noen dager med tvil, men fikk en god bekreftelse fra klinikken om at det kunne bli et godt forsøk uansett. Og det ble det, for alle 3 eggene ble tatt ut, befruktet, og to av de var perfekte 4-delte egg ved innsetting..

For oss er det to der inne til det motsatte er bevist. Er like glade om det er en, to eller tre for den slags skyld!!

Skal til UL om 2 uker, så da får vi vite på ordentlig :)

Skrevet

Hei hei!!!

Og gratulerer med baby i magen!

Jeg er også gravid etter IVF...med tvillinger :-) Jeg hadde HCG på 663 på dag 14 og 4470 på dag 18 :-) Forsto med en gang at det var to spirer. Måtte bare he en UL for å få bekreftet det.

Du kan se på denne linken for å sammenligne HCG,

http://onskebarn.no/forum/showthread.php?t=4787&page=2

Masse lykke til!

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Jeg hadde hcg på 84 på rugedag 12, hcg på 186 på rugedag 14, så fin økning men tok en test over helgen, altså rugedag 18 og hadde 1200, da begynte vi og lure her om begge eggene våres hadde festet seg, og ultralyd i uke 7 bekreftet 2 hjerter der inne:)

Lykke lykke til, det er en spennende tid:)

Skrevet

Det er som hun lenger opp sier,at for noen fyker det opp i en heidundrende fart. Du må nok ta UL for å være sikker! Uansett gratulerer med spire® ;)

Skrevet

Så spennende! Utrolig hvor mye forskjell det er i HCGen fra person til person..

Ja, vi får bare smøre oss med tålmodighet i to uker til, for da får vi det endelige svaret :) Skal nok gå fint det, nå som vi vet at det iallefall er noe inni magen til kona :) Har ønska oss barn lenge nå, og har jobba litt ekstra for det, ikke bare pga av at vi er to gifte damer, men også pga tette eggledere..

Håper å joine tvillingforumet snart :)

Takk for alle tilbakemeldinger forresten! :)

Skrevet

For dere som tok dere tid til å svare på innlegget vil jeg bare si at det "kun" var en baby i magen :)

Var på tidlig UL i dag og fikk det bekreftet. Den lille tassen hadde derimot et bankende hjerte, og så helt perfekt ut.

Så høy hcg trenger ikke bety tvillinger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...