Gå til innhold

hvor mye er det normalt at en på ca 9uker sover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler han kun klarer å være våken i litt over en time før han sutrer..

og om natten hvis han våknerr, skal jeg stå opp med ham eller prøve å få ham til å sove igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her sover snuppa ganske forskjellig. Er som regel ikke våken mer enn en time av gangen, noen ganger mindre også. Hvis hun er våken mer enn to timer, blir hun litt sutrete.

Noen dager sover hun hele tiden! Våkner bare til måltidene sine, ca annenhver time.

Jeg står ikke opp med henne på natta selv om hun er våken. Hun sovner som regel ganske fort igjen når hun har fått pupp.

Skrevet

Hun er forresten 8 uker :)

Skrevet

her har vi prøvd å få en liten rutine på ting. Snuppa er litt over 8 uker.

Vi står som regel opp 9-halv 10, da legger jeg hu på lekematta si, og så ligger hu der og leker og småsover fram til mat halv 11-11. Etter det så er det litt kos før jeg legger hu i vogna. Da er det soving fra ca 12 til vanligvis 14-14.30. Mat igjen, og så leker vi litt og hu får litt aleine tida. Sovner gjerne på lekematta igjen i 17-tida, småsover litt fram til kl.18 hvor vi gir henne litt mer kos og så er det mat igjen. Etter det er det gjerne litt rolig tid, før hun bades får litt mer pupp og mellom 20 og 21 legger vi hu som regel i senga for kvelden. Hu pleier å sove mellom 22 og 04, får da mat, sover til 7 får mat og så sover vi til vi står opp.

Skrevet

lille_mille: Ble litt misunnelig på deg jeg nå...Hørtes ut som en veldig flott rutine.

Han er 10 uker nå, spiser veldig ofte enda. Alt fra 10 til 14 x i døgnet.

Morgen: Da er han veldig våken og super blid, etter han har spist gjerne rundt halv seks tar pappaen han med ut på stuen, sovner gjerne i vogga si der etterhvert.rundt åttetiden er det mat og grundig stell av alle valker, d- dråper osv. Tar oss god tid. Lillemann er glad i å bli stelt så litt kosestund både for han og meg.

Formiddagen/ettermiddag: spiser gjerne med 1 til 1,5 t mellomrom. Det kan en sjelden gang gå opp til 2- 2,5 t mellom målitdene.Kan godt være våken mellom noen av matingene. Syns han er forholdsvis mye våken på dagen. Ligger på babygymen sin som han syns er kjempestas. Pleier å begynne å klage litt når han har fått nok. Ellers blir det mye sitte/sove på fanget...Har radar for å bli lagt ned...

Kveld: stort sett ganske grinete spiser ofte f.eks litt pupp 17-18 og 19. Rundt 19.30-20.30 ettersom det passer tar vi på pysj når vi steller. Bader også på dette tidspunktet men bare 2 x i uka pga sensibel hud. Nå sover han ca 3 timer hvis vi er heldige.

Natt: mat ca 23, 01 og 04. Prøver å unngå bleieskift på natten, han våkner veldig opp, men i firetiden må jeg som regel bytte pga bæsj. Da kan han være supervåken til 05-05.30...prøver å ikke prate til han og la det være "natt" fortsatt... 2 x har han sovet 5 timer på natta!!! Superbonus og håper det blir regelen etterhver...

Ble langt det her...

Skrevet

Baby sover lite, bare små dypping på dagen og ofte mat, kanskje samme som mammaen*til*prins.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...