Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Hei. Eg har ei venninne som er aleine med ein gutt, han er snart 4. Problemet er at ho ikkje gidde å bry seg med gutten. Ho vil feste heile tida. Ho gidder ikkje å jobbe, lever på bidrag, overgangsstønad osv. og sender gutten i barnehage. Gutten er omtrent aldri heime, han er hos besteforeldre og hennes venner. Faren til gutten har starta ny familie, og vil ikkje ha han meir enn ein dag i veka og anna kvar helg, men då stille han i det minste opp. Gutten er veldig urolig.. Kan ikkje sjå på dette lenger. Kordan melder ein til barnevernet, helst anonymt..
Aufrilia Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Hei Dette hørtes slett ikke bra ut, du kan se om ikke du finner ut av det her: http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=218 Stakkars lille gutten da....
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Det er ikkje bra i da heile tatt. Mora "ødelgge" rett og slett den vetle gutten. Faren orke ikkje å ha han meir pga oppførsel og energinivå og urolighet. Farfar og farmor til gutten klare ikkje å ha han pga de er heilt utslitt etter noen timer. Han eget rom og seng hos mormor og morfar og sover der meir enn han e heime.. Ka vil skje med gutten dersom ho blir meldt til barnevernet og fratatt omsorg?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Stakkars liten gutt... Du kan evt ringe til barneverntjenesten der hun bor og sende inn en beskymringsmelding da sier du at du ønsker og være anonym innringer til de.. Da vil de sende henne et brav om at de evt vil komme på ett besøk til henne og snakker da om denne beskymringsmeldingen, evt videre vil de kansje si fra om at de kommer på uanmeldte hjemmebesøk hos henne.. Blir hun fratatt omsorgen vil gutten komme inn i en fosterfamilie eller faren vil overta hovedomsorgen for gutten. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tenkt så masse på hva som skjer om hun mister omsorgsretten for det skal litt til, mulig at mor trenger og få ett lite støkk med at barnevernet kommer inn og hjelper henne og at de gir henne tiltak som gjør det lettere for henne og at hun tar mere omsorg for den lille gutten isteden for og bare sende han bort og feste. Lykke til... Håper det ordner seg for de.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Det er fleire som har sagt at ho er glad ho kan få levere han fra seg og ha fri.. Og at om ho hadde fått valgt om igjen så hadde ho tatt abort.. Ho bryr seg rett og slett ikkje.. ett eksempel er at dagen etter at bestefaren døde så var ho ute å drakk.. eg kan ikkje bli innblanda i denne saka i det heile tatt, derfor kan ikkje eg kontakte barnevernet uten å vere 100% anonym heile veien.. og det ser ut til at det ikkje går:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå