Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 E-en på slutten skal uttales (Gabrielle uttales sånn det skrives). Er det et fint navn? Forslag til dobbeltnavn?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Passer ikke på et norsk barn siden det er typisk for latinos, synes jeg. Og blir enda verre sammen med et navn til, for det blir for langt og kronglete.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 ja, jeg synes da det er fint.....min datter heter Gabriella, men hadde faktisk tenkt å kalle henne Gabrielle.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Hvilke reaksjoner har du fått på navnet? Er dere norske da? Jeg synes det passer på en norsk jente Hi
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har dobbelt navn på min datter og hun er hel NORSK, og har alltid fått positive reaksjoner på navnevalget. Hun har Andrine som sitt første navn. Om andre mener det er et navn som høres utlandsk ut, ja hva så;-) Jeg liker navnet og synes det er fint med navn som ikke er blitt brukt i stykker!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Bruker du begge navnene til daglig? Andrine synes jeg var fint.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Tja, det kommer helt ann på.....det blir for det meste brukt Andrine. Men av og til gjør hun ting hun ikke skal, eller kverulerer (slik små barn gjerne gjør), da bruker jeg begge. For da forstår hun at jeg mener alvor..hehe Men når folk spør hva hun heter da bruker jeg begge! Jeg selv er veldig fornøyd av navne valget, for det er ikke så mange som heter det.
Mamsen86 Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har en nydelig venninne som heter Gabrielle, helt norsk er hun også :-) Gabrielle Cecilie heter hun. Nydelig jente med et nydelig navn :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Som sagt jeg valgte Gabriella til min datters mellom navn, da jeg synes navnene burde slutte på forskjellige bokstaver. Så hun heter Andrine Gabriella, men synes selv Gabrielle er kjempe fint:-)
Pysa Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Gabriella er finere, å uttale den siste e-en i Gabrielle blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Synes det navnet et kjempe fint Har ei søster som heter det,å har ikke fått noen negative reaksjoner på det navnet
Miss Misantrop Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Flott navn, syntes jeg. Ingen forslag til dobbeltnavn da jeg syntes navnet står fint for seg selv.
blåbæret Skrevet 24. juni 2008 #15 Skrevet 24. juni 2008 JA! Kjempe fint, har en venninne med en datter som heter det :0) Syns også Danielle er fint!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #16 Skrevet 24. juni 2008 Jeg liker verken Danielle eller Gabrielle når e-en på slutten uttales. Det blir som når noen heter Jeanette og e-en på slutten uttales der. Det vitner om manglende utdanning siden elle-endelsen på fransk uttales el. Akkurat som den baguette-diskusjonen. Det uttales nemlig bagett,- ikke baguette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå