Gå til innhold

Er Gabrielle et fint jentenavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

E-en på slutten skal uttales (Gabrielle uttales sånn det skrives). Er det et fint navn? Forslag til dobbeltnavn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passer ikke på et norsk barn siden det er typisk for latinos, synes jeg. Og blir enda verre sammen med et navn til, for det blir for langt og kronglete.

Skrevet

ja, jeg synes da det er fint.....min datter heter Gabriella, men hadde faktisk tenkt å kalle henne Gabrielle.

Skrevet

Hvilke reaksjoner har du fått på navnet? Er dere norske da? Jeg synes det passer på en norsk jente

Hi

Skrevet

Jeg har dobbelt navn på min datter og hun er hel NORSK, og har alltid fått positive reaksjoner på navnevalget.

Hun har Andrine som sitt første navn.

Om andre mener det er et navn som høres utlandsk ut, ja hva så;-)

Jeg liker navnet og synes det er fint med navn som ikke er blitt brukt i stykker!

Skrevet

Bruker du begge navnene til daglig? Andrine synes jeg var fint.

Skrevet

Tja, det kommer helt ann på.....det blir for det meste brukt Andrine.

Men av og til gjør hun ting hun ikke skal, eller kverulerer (slik små barn gjerne gjør), da bruker jeg begge. For da forstår hun at jeg mener alvor..hehe

Men når folk spør hva hun heter da bruker jeg begge!

Jeg selv er veldig fornøyd av navne valget, for det er ikke så mange som heter det.

Skrevet

Jeg har en nydelig venninne som heter Gabrielle, helt norsk er hun også :-) Gabrielle Cecilie heter hun. Nydelig jente med et nydelig navn :-)

Skrevet

Jeg liker ikke Gabrielle.

(Andrine er pent!)

Skrevet

Som sagt jeg valgte Gabriella til min datters mellom navn, da jeg synes navnene burde slutte på forskjellige bokstaver.

Så hun heter Andrine Gabriella, men synes selv Gabrielle er kjempe fint:-)

Skrevet

Gabriella er finere, å uttale den siste e-en i Gabrielle blir for dumt.

Skrevet

Synes det navnet et kjempe fint :) Har ei søster som heter det,å har ikke fått noen negative reaksjoner på det navnet :)

Skrevet

Flott navn, syntes jeg. Ingen forslag til dobbeltnavn da jeg syntes navnet står fint for seg selv.

Skrevet

Syntes GabriellA er mer feminint...

Skrevet

JA!

Kjempe fint, har en venninne med en datter som heter det :0)

Syns også Danielle er fint!

Skrevet

Jeg liker verken Danielle eller Gabrielle når e-en på slutten uttales. Det blir som når noen heter Jeanette og e-en på slutten uttales der. Det vitner om manglende utdanning siden elle-endelsen på fransk uttales el. Akkurat som den baguette-diskusjonen. Det uttales nemlig bagett,- ikke baguette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...