Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Vi skal kjøre ca 80 mil (en vei) senere i sommer. Skal ha med oss mini og vi skal prøve å se på dette som en tur. Samboer vil så gjerne kjøre,mens jeg godt kunne tenkt meg å ta fly. (det går både fortere og blir billigere). Sånn som vi har planlagt nå, så skal vi bruke to dager på kjøreturen,altså ligge en natt på hotell på veien. Det tilsvarer at vi kjører ca 40 mil per dag, er dette i det hele tatt mulig med et barn? Erfaringer og råd mottas med takk.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Hvordan det vil gå,kommer vel litt ann på hvor vant poden er til å kjøre bil. Vi har alltid reist mye og kjører glatt 50-60 mil en dag,men da må en også beregne stopp,så den dagen vi kjører,kjører vi fra tidlig morgen til sene kvelden. Når poden er så stor som 12 mnd,så kan den jo sitte lenge uten å måtte stoppe. Det er verre fra de er nyfødte til en 8 mnd da en bør stoppe oftere. Helt til å begynne med må en jo stoppe hver 30 min for så å øke dette etter som tiden går. Pass på å ha med vann som poden kan drikke på i bilen,så han ikke blir tørst.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Han er ganske vant til å kjøre bil. Kjører små turer hver dag og har tatt en god del turer på mange,mange mil. Men de siste ukene har han blitt litt skrikete i bilen,akkurat som at han kjeder seg grusomt,så jeg er litt nervøs for den lange turen. Men med mange stopp og kaldt vann så går det kanskje?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Vi har kjørt langt med jenta vår mange ganger fra hun var liten baby. I starten gjore vi slik dere planlegger, overnattet da vi var ca halvveis. Men vår erfaring er at jenta vår da var mye vanskligere dagen etter, for da var hun sliten etter ha kjørt en hel dag for så å skulle sitte nok en dag i bilen. Vi fant derfor ut at det beste for oss (og jenta vår) var (og er) å ta hele turen på en dag, for så å bruke dagen etter til å komme seg. Man blir jo uansett kjempesliten når man reiser såpass langt, så for oss var det bedre med en kjempeslitsom dag enn to ganske slitsomme dager... Om du skjønner hva jeg mener..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Vi kjører 30 mil med poden(en vei) ca hver 4uke.Går kjempe fint med et stopp for oss,nå skal dere litt lengre,men kommer til å gå bra.Bare stopp underveis,god tur.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Takk for svar alle sammen!! Forstår hva du ene mener med å ta alt på en dag,men tror ikke at vi voksne orker å kjøre 80 mil i et strekk. :-( Vi får satse på det beste. Tusen takk igjen =) Fint at dere var positive, det hjalp på humøret mitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå