Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 5, som plutselig har begynt å tisse i sengen!

Han sluttet med bleie kort tid etter fylte 2, og har vert tørr siden, men nå plutselig tisser han ofte... vart en mnd eller noe nå... Har prøvd å vekke han for å gå på do om natten, men ser ikke ut til at det har noen effekt...

Lurte på å ta han til legen, men vil liksom ikke gjøre for stort nr av det heller, da han selv synes dette er veldig trist...

Skjedd mye nytt i det siste da, flyttet, ny bhg, jeg er ofte dårlig og snart ny baby i hus... kan dette ha noe med saken å gjøre? går det over av seg selv, eller bør jeg ta han til legen? eventuelt noen som vet noe annet som kan gjøres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff da, det der er ikke noe gøy... merkelig at han plutselig begynner med det der nå... har du prøvd og snakke med han om det? om han har vondt noe sted osv? kan jo hende det er noe "galt" som gjør at han ikke klarer og holde seg om natten. infeksjoner osv...

skjønner at du ikke vil blåse det opp så mye, siden det er flaut får han å.. men jeg trur jeg hadde ringt legen og hørt jeg assa.. sorry har ingen gode råd til noe du kan prøve, har ikke vært borti det tilfelle der før!

lykke til da vennen:)

Skrevet

Ligner på historien til jenta mi ( på 7 år nå). Hun begynte også plutselig og ganske uforklarlig å tisse på seg om natta igjen - etter å ha vært helt tørr i flere år.

Vi prøvde også alt. Vekking, lite drikke og alt annet. T.o.m bleier. Men det var et så stort nederlag at vi fant ut at tiden for en skikkelig legeundersøkelse var kommet.

Nå har vi "verdens beste fastlege" - og han mistenkte at det kanskje var et hormon hun ikke produserte nok av, og vi fikk da Minirin smeltetabletter. De tar hun som noe av det siste un gjør før hun legger seg - og det går ikke galt lenger!!!

Hvorfor hun produserer for lite av dette vet vi ikke, men hun vokser fort (7 år og nesten 140 høy) - så kanskje kroppen ikke helt henger med i svingene:-). Det blir jo bare spekulasjoner, men..... Det som i hvertfall er sikkert er at legen mener at før eller siden vil kroppen komme i balanse igjen og ikke trenge mer av det kunstige hormonet hun får nå. Derfor tester vi alltid noen netter uten tabletter hver gang vi begynner på ny resept. Så langt har vi ikke kunnet slutte :-(

Men...det viktige er: Hos oss var det helt klart et mye større nummer og mye mer fuzz rundt problemet hennes før vi tok henne til legen. Bare det å måtte skifte på senga hele tiden - og ofte midt på natten. I tillegg var det vanskelig å sove borte, fordi vi visste at det innebar så mye mer enn å bare sove der. Nå tar hun tabletten sin (fikser det selv) og er helt trygg på at natten blir tørr.

Gå til legen dere - eventuelt helsestasjonen. Ta dere det bryet det er å bli skikkelig undersøkt - og kanskje er dere "heldige" å finner en enkel løsning som oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...