Gjest Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Men å få eneren slengt i trynet var ikke noe kjekt likevel. Ja, jeg strøk i 2MX. Jeg er mindre intelligent og vet det, så dere trenger ikke i det til meg ;-) Uff, hva skal jeg gjøre nå da? Jeg var SÅ innstilt på å studere biologi... hva nå? Jeg har ikke tid til å vente ett år heller. Og når jeg ser på det andre jeg har søkt på, så er det ikke noe som frister heller. Eksamen gikk ikke så bra, så jeg var ganske sikker. Men håpte så inderlig på en sympatitoer. *snufs*
fru tekopp Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Mindre intlligent? Hvorfor det? Alle kan ha en dårlig dag. Til og med på en eksamensdag. Bare litt dum dag å ha det på. Hva er forresten 2MX? Høres litt ut som en moped, spør du meg.... :-) Opp med haka! Det er trist og vondt i dag, men det årner seg for snille piker! (Og ja, jeg vet hva jeg prater om... Strøk selv i statistikk, og har ikke fullført høyskolen pga. det.)
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Uff da! Ikke noen mulighet å ta den opp igjen umiddelbart heller? (10 år siden jeg tok min siste eksamen, jeg aner ingenting om hvordan det funker )
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 sender i hvertfall en sympatiklem:) En diger en!:)' Har du mulighet til å forsøke igjen i august eller noe? og bruke ferien til å regne haugvis med oppgaver? Noen du kan jobbe sammen med å diskutere med? Vet matte ikke har noe med intelligens å gjøre, det handler bare om å "knekke koden"
¤2barnsmamma¤ Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Du har min medfølelse,kjipt når det går sånn. Men har du litt penger til overs, kan du kanskje ta sikte på et brevkurs,og prøve å ta eksamen til jul?
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 så kjedelig at du strøk. men som alle sier her så har vi alle en dårlig dag i blandt! og 2 MX er ikke så lett heller! syns ikke jeg i alle fall!! sjekk ut hvor fort du kan få ta opp eksamen igjen, kanskje du kan få det til raskt som privatist eller noe?! skjønner godt at du vil studere biologi for det vil jeg også hehe. hvor skulle du studere hen?
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 2MX er sånn ekkel fordypning i matte. Faen, det er ti år siden jeg tok 1MA, så innbilte jeg meg at jeg kunne klare 2MX når jeg VET at jeg ikke har mattehode? Hun ene i klassen min strøk også, vi skal klage. Er jo ikke sånn at de kan stryke oss igjen, hehe. Vi begge satt tiden ut og jobbet oss halvt ihjel. Eksamen var veldig vanskelig. De kunne jo gitt oss litt cred, liksom?
fru tekopp Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Æsj! For noe dritt! Håper det årner seg og at det nytter å klage! Lykke til i hvertfall!
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 På UiB. Jeg kan ta ny eksamen til jul, men kan ikke begynne før til neste høst. Og det har jeg rett og slett ikke tid til... yrkesrettet attføring via NAV. Har allerede brukt 6 mnd av mine 3 år.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 da skjønner jeg at det kjipt ja!! jeg skal også begynne å studere på YA til høsten. valgte plantevitenskap til slutt men lurte lenge på bioligi... du kan ikke fryse YA tiltaket ditt et halvt år eller sånn da så du kan få tatt eksamen igjen til jul? om du har mulighet til å klare deg på annet vis et halvt år da... nei jeg vet ikke jeg om det lar seg gjøre?! spør NAV om hjelp
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Æsj, det var leit :-( Klarte å ta en knepen 2er i 1 my selv for noen år sia....har heller ikke noe mattehode akkurat. 2mx hadde jeg ikke turt å prøve på engang tror jeg, sjeleglad for at det ikke er et krav for å komme inn der jeg har søkt. IKke gi opp drømmen din, den er bare litt lengre framme enn før...ha det i bakhodet. Stor trøste klem fra
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Ja, jeg må også snakke med NAV. Biologi var det eneste studiet de godkjente. Jeg har søkt på 10 fag da, hehe. 4 av dem krever realfagkompetanse, 6 av dem ikke. Men det er ikke "matnyttige" fag. Historie, litteratur, sosiologi. NAV vil at jeg skal ha en brukbar bachelor etter 3 år som også samsvarer med helsen min. Jo, og lektorutdanning i nordisk. Men jeg vil ikke bli lektor. Jeg vil bli biolog! Skal sende en legeattest med klagen min... håper det hjelper på.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Myyy, takk skal du ha. Jeg visste at eksamen gikk dårlig, men jeg håpet på en sympatitier. Siden jeg satt tiden ut og så tydelig hadde prøvd! Pokker og, nå skulle jeg gjerne ha trøstespist en DIGER sjokolade, men siden jeg har betennelse i såret etter visdomstanna som ble operert ut sist uke, så går ikke det heller=(
hit og dit Skrevet 24. juni 2008 #15 Skrevet 24. juni 2008 Æsj så dumt da. Surt når det ikkje går som ein håper på. Men er det heilt umulig å konte? Til hausten eller noko? Det kan ein jo på høgskular, eller(?), så kvifor ikkje med vidaregåande fag? Matte er vanskelig å lære seg aleine. Dersom du kan konte (høyr med skulen din) så hadde det kanskje vert greit å få tak i nokon som er gode i matte og kan forklare deg. Når det løsner i mattematikken, så går det strålende, det er ei kneik ein må over, og så blir matte lett og logisk. Heilt sant. =) Håper du finner ei løysing =)
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #16 Skrevet 24. juni 2008 Jeg vet ikke om det går. Men skal sjekke opp i det. For meg er det bare biologi. Aller helst vetrinær da, men hvis det går så skitt med matten, så går det nok enda verre med kjemien;-) Hell i uhell, jeg har i det minste generell studiekompetanse. Hadde vært verre for meg om jeg strøk i naturfag, feks. Nå kan jeg jo i det minste starte med ex.phil til høsten, så er det unnagjort=) Takk for sympatien til dere alle som har svart meg, dere er så gode jenter å ha!!! =)
hit og dit Skrevet 24. juni 2008 #17 Skrevet 24. juni 2008 Kjemi er enklere enn matte! Tru meg. Eg valgte aldri kjemi på vidaregåande, for eg trudde det var skikkelig vanskelig, men tok det no i voksen alder. Det er mykje lettare enn ein trur. =) Ikkje bekymre deg på forhånd. Det aller viktigaste er gode lærere eller medstudenter som kan hjelpe.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #18 Skrevet 24. juni 2008 Jeg får se hva som skjer. NAV dekker hvertfall ikke 7 år for meg, hehe;-) Nå må jeg bare finne en plan B. *tenketenke*
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #20 Skrevet 24. juni 2008 Du er da vel ikke mindre intelligent selv om du strøk i matte!!! Veldig kjedelig men det er sånt som skjer. Jeg hadde heller ikke blitt overrasket om jeg hadde strøket i matte. Sto vel med en såkalt sympatitoer jeg... Du må la tingene synke inn litt nå, komme deg over den verste skuffelsen og se opp og frem. Skal se det er noe annet som frister likevel:D:D:D:D:D Klem fra
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #22 Skrevet 24. juni 2008 Hehe, her forleden var det en annen stakkar som strøk i matte og hun fikk slengt de verste ting etter seg. Bedre føre var, etc. Ja, jeg finner på noe. Veien blir til mens man går! =)
meg & to små vampyrer Skrevet 24. juni 2008 #24 Skrevet 24. juni 2008 Men du Olgamor er det ingenting annet du kunne tenke deg å studere som NAV godkjenner da? En bachelor i noe man får jobb i ved Høgskolen f.eks?
3 blå Skrevet 24. juni 2008 #25 Skrevet 24. juni 2008 Om det er en trøst så strøyk jeg i 2MZ for 6-7 år siden, og det skal visst være enklere enn 2MX... Hurra for oss mattehoder, uh...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå