ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Har ei jente på snart 4 år som overhodet ikke liker brus. Var på helsestasjonen her en dag. HS spurte om mat og drikkevaner. Sa hva hun spiste og at hun drikker vann og melk. Hun reagerte med sjokk da jeg sa nei til at hun drakk brus. Det var unormalt så hun trodde ikke på meg. Er det virkelig unormalt at ei jente på snart 4 år ikke liker brus? Synes bare det er fint jeg.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Nei, det er jo bare fint det. Min gutt på snart 4 år er helelr ikke så veldig glad i brus. tror han gjerne vil like det, men ender opp med å ta 2-3 slurker og vil heller ha vann som oftest.
~sjiraff~ Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Snuppa mi liker heller ikke brus. Kjenner forøvrig ennå en fireåring som ikke liker det. Og har hørt om mange barn som ikke har likt brus før de er eldre. Så trodde det var gasnke vanlig jeg?!
Vipsenmamma Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har også ei jente på snart 4 år. Hun liker heller ikke brus, og dermed drikker hun melk, vann, juice eller saft hvis det er selskap. Helt greit synes jeg.
Herminemor Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Så fantastisk at datteren din ikke liker brus. Du burde få medalje! Helsesøsteren er nok helt nede nå etter dette sjokket. Mine liker heller ikke brus så jeg tror ikke det er så uvanlig...
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Det er jo bare kjempefint! Gutten min på 2,5 år drikker heller ikke brus. Når vi er i bursdag og de serverer brus så vil han heller ha vann he he. Han vil helst ha vann eller melk. Ikke så glad i saft heller
¤2barnsmamma¤ Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Dette var et merkelig spørsmål! Vil vel tro det er normalt både å like og ikke like brus blant små og store...
Line_78 Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Guttungen vår er bare 2,5 da, men han kan fortsatt virkelig ikke fordra brus. Er ikke det at han har noe i mot søtsaker (elsker is), men han liker ikke kullsyren. Og vi syns i grunnen det bare er fint, og håper det varer :-) Er ikke så veldig glad i brus selv heller i grunnen jeg, så jeg skjønner ham godt.
fru tekopp Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Dette er da helt vanlig! Hverken min 5-åring eller hennes kusine på 6 år liker brus. Det er noe med at det "stikker i munnen" når de drikker. Det beste er melk eller vann. Av og til saft.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. juni 2008 Jeg er utrolig glad for at hun ikke liker brus. Når jeg drikker spør hun hva jeg drikker. Jeg drikker brus sier jeg. Jeg liker ikke brus jeg sier hun. Hun har smakt det en gang og etter denne gangen så vil hun ikke engang smake. Det eneste hun vil drikke er vann og melk og jeg er kjempeglad for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå