jentelykke + guttelykke Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har jenta mi (8uker) i senga nesten hver natt. Hun har egen dyne, og ligger mellom meg og sambo. Hun ligger i egen seng innimellom også, men hun sover mye lenger mellom måltidene når hun ligger hos oss. I egen seng ligger hun og vrir seg ekstra mye, og kommer med så mange rare lyder. Gjør dere det? Kommer det til å bli vanskelig å få henne til å sove alene senere?
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Vi har også snuppa i senga vår, hun er nå nesten 3mnd. Vi begynner i ferien vår, når hun er 4mnd, å venne henne til egen seng, så jeg lurer også????? Noen triks??
Smily84 Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Gutten min sov greit i egen seng frem til han var 5-6 uker. Da var det plutselig full nekting på å sove alene. Han begynte å våkne hver gang han ble lagt i egen seng, så til slutt lot vi han ligge i vår seng. Det gjør han fortsatt (3,5 mnd), men prøver å lære han å sovne i egen seng (noe som ikke går så veldig bra siden han ikke vil ha smokk, bare pupp). Regner med at det går seg til etter hvert, gjør det ikke det får vi bare være litt strenge når han har blitt litt eldre. Vår konklusjon var at det er bedre at vi alle sover godt, så får vi heller ta noen vanskelige tilvenningskvelder når han har blitt litt større og ikke våkner så ofte lenger.
Axus' girlfriend Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Oda har ligget sammen med meg siden fødselen, med egen dyne. Vi prøvde å legge henne i egen seng i hele forrige uke, det gikk ikke. Sov kun i 2timer. Siden hun ikke tar smokk, bare pupp, så ble dette noe vanskelig. Men jeg ser for meg at det blir nokså greit å legge henne i egen seng når hun ikke trenger mat på natten og sover gjennom natten. Vi får heller være strengere når hun er litt større og ta noen uker med skriking osv når den tid kommer. e
grolla Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Jeg legger som regel lillemann i vogga si for så å ta ham over i min seng når han skal ha nattmat. Han blir da liggende i senga med sin egen dyne resten av natten (og godt er det, for han vil ha pupp heele tiden :-)) Det er helt uproblematisk å få lagt ham selv om vi bytter litt sovested!
Mammaen til Turid Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 tja.. vesla vår var litt vanskelig de første ukene, men etter vi begynte med flaske har hun ikke fått sove i senga vår.. og hun har ikke hatt noe problem med det.. sover så godt atte..
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Jeg legger han i senga eller baggen om kvelden, men når han våkner til første måltid blir det amming og så samsoving ellers blir det ikke noe søvn på oss. Han sover Ikke/lite på dagtid - så slik blir det fremover også. Tror det skal bli greit når han etterhvert skal sove hele natta alene, tenkte å ta det gradvis dersom det ikke går seg til av seg selv. Og hvis det blir et problem, ja da får vi ta det når det kommer rett og slett..! Vet forøvrig om ei som samsov til sønnen var 8 mnd, og det var ingen problemer da han skulle sove i egen seng etterhvert.. men barn er jo forskjellige og da..!
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Samsov med barnet ditt så lenge du føler at det er den beste løsningen for dere, det er både koselig og praktisk! Kan hende det blir noen protester når tiden kommer for å sove i egen seng, men det fikser dere nok! Jeg har samsovet med min leeeenge, både fordi jeg synes det er kjempekoselig, praktisk og det gjorde at vi alle fikk litt søvn. Jenta mi var sulten i ett kjør de første 3 mnd og jeg hadde blitt helt ødelagt hvis jeg skulle stått opp og stått opp og stått opp. I tillegg brukte hun kjempelang tid på å spise også i starten, så vi ammet i sengen og sovnet begge to. Hun har derimot alltid blitt lagt til å sove i sin egen seng om kvelden slik at hun er kjent med sengen sin og vant til å sove i den. Tror derfor ikke det blir så veldig vanskelig når hun skal begynne å sove hele natten der. Egentlig er det kanskje mest jeg som gruer meg, for det er så kos å ha henne ved siden av og herlig å våkne med en blid og smilende liten knott på armen om morgenene....
2 hjertegull :) Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har også min sammen med meg..Det virker som de aller fleste gjør det på samme måte utfra hva jeg leser her.. Hun sovner først i sin egen seng om kvelden, så tar jeg henne over i min når hun skal ha mat, men jeg legger henne tilbake i senga si, så pludrer ho litt før ho sovne.. Når hun spiser på morgenen i seks-syv tida får hun sove siste etappen sammen med meg før vi står opp.. Hun ligger da under min dyne, men jeg passer på å snu hodet slik at jeg ikke ligger å puster på henne.. Fikk beskjed på sykehuset om at lungene deres ikke tåler det.. Når min samboer er borte på jobb bruker hun å bli liggende i min seng etter første mating, men da ligger hun under pappan's dyne og litt bort fra meg.. Det er jo så deilig å ha henne sammen med meg, så lager hun sånne søte gode lyder.. Blir helt varm om hjertet bare av tanken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå