Gå til innhold

Blir "alle" dårlige av penicilin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er tredje penicilinen jeg får på tre mnd, å jeg blir så dårlig! Får diare av alle sammen!! Å ja, det er tre forskjellige merker!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir sjelden eller aldri dårlig av penecilin.. Men så får jeg også svært liten eller ingen virkning av de fleste medisiner også..

Skrevet

Løs i magen blir jeg om jeg ikke tar tablettene sammen med mat. Om du tar pillen en time før mat, unngår du det ganske så sikkert. Du blir iallefall mindre løs i magen.

Skrevet

eg blir ikke det. men det kan være lurt å ta dem med slitt mat. trenger ikke mye. halv skive eller noe.

Skrevet

Det er desverre den største bivirkningen på penecilin:(

Det pga at den tar knekken på alle bakteriene i systemet inkl di gode som vi trenger.

Derfor mage og tarm blir ute og kjøre.

Ta masse masse biola og melkesyrebakterier,hjelper masse masse.

Vet åssen du har det,gikk selv på en kur for 14 dager siden.var konstant kvalm i 7dager og diare.

Skrevet

Jeg tåler ikke penicilin, men har fått noen runder med erytromecin. Sist ble jeg så dårlig at jeg bare måtte slutte.

Det er grusomt. Får så vondt i magen at jeg blir helt satt ut av spill.

Skrevet

Klarer jo ikk spise no heller... Pga kjempe hovene mandler! Å hvis jeg prøver, å jeg får i meg no må jeg rett på do!!

Men bare den tar knekken på alle baseluskene så er jeg fornøyd jeg!! Men føler at de går rett gjennom å ut igjen-....

Skrevet

Suppe er også å regnes som mat når du skal ta de sammen med måltid.. Poenget er bare at man helst skal ha noe i magesekken når man tar de.. Klarer du ikke og svelge så ta deg litt suppe sammen med tabletten.. Kan hjelpe.. =)

Skrevet

Takk takk for tipset :)

Skal prøve biola, men hva er melkesyre tabelletter? Kjøper man det på apoteket??

Skrevet

Er det samme jeg har fårr nå... For det var han sikker på at jeg tålte!! Men den gang ei!

Skrevet

blir ikke dårlig av penicillin. Men det er en veldig vanlig bivirkning fordi den også virker på bakteriene i tarmen og forstyrrer den vanlige floraen. Men prøv å ta idoform kapsler (melkesyrebakt). Det skal hjelpe.

Skrevet

Spørst hva slag det er. reagerer skjelden på antibiotika men appocelin tåler jeg ikke. Hadde jeg bare fått diare av de så men det var ikke det jeg fikk, jeg hadde halsbetennelse og fikk den kuren, fikk soppinfeksjon i munnen. Har aldri vært så dårlig i hele mitt liv før jeg. Diare er liksom en vanlig reaksjon men sopp var visstnok en allergisk reaksjon på det slaget sa legen til meg.

Skrevet

Om du blir så dårlig av pencilin, gå til legen din be om å få tatt en prøve av blodet ditt om hva du tåler eller ei av slike medisiner. Legen min tok denne uten at jeg viste det, og viste seg at jeg var resistent mot pencilin. Ikke så rart de to pencilinkurene jeg tok mot noe ikke virket.

Så nå slipper jeg kurer jeg blir dårlig av, får jeg det som hjelper med en gang istede. Selv om det er få leger som tror ejg når jeg sier det. (ble resistens etter en gang med pencilin, og det er vist uvanlig)

For meg er det uansett hvem merke pencilin jeg tar, sitter på do en uke av en tablett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...