Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om det er noen her inne som vet om en tar av seg mer av å amme enn å pumpe? Jeg skal gifte meg i juni neste år, og har termin i februar neste år, så jeg vil liksom gjøre mitt beste for å miste baby-kiloene fortest mulig etter fødsel ( på en SUNN måte selvsagt). Jeg vil pumpe litt også, slik at pappaen også kan mate babyen når den våkner om natta avogtil osv, og selvsagt så jeg kan gi flaske i bryllupet.. SIkkert et teit og egoistisk spm, men jeg vil så gjerne være slank og fin igjen til bryllupet. Ikke verdens undergang om jeg ikke er det selvsagt, men dere skjønner vel hva jeg mener...:) Alle vil vel se penest ut på den store dagen!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke vært gjennom dette selv, da jeg venter min første. Men min svigerinne fødte i mars, og hun har allerede nesten mistet alt hun la på seg. Hun har ammet hele tiden. Men, jeg vet ikke om det er det som påvirker det mest. Etter hva jeg har lest, så er det viktigere at man har et sunt og godt kosthold hele veien og er aktiv under graviditeten, samt går mange turer etter å ha født......

Men, jeg er ingen ekspert!

Skrevet

Dette er nok litt forskjellig fra person til person så kan kun snakke fra egne erfaringer. Jeg tok voldsomt av da jeg ammet, så mye at jeg ble alt for tynn. Forbrenningen gikk i høygir og jeg var sulten og skjelven hele tiden (alltid med mat i lommen eller vesken). Har hatt store babyer som har spist mye :). Har også venniner som fort ble radmagre av ammingen, mens andre ikke merker så mye til det.

Pumping vs. amming skal i teorien ikke spille noen rolle. Eneste jeg tenker er at babyen kanskje spiser litt ekstra hvis den ligger og koser seg ved puppen (men kan jo også føre til at den sovner fortere og dermed spiser mindre?). Fint å legge opp til at også pappaen kan mate den lille. Tror du finner fort ut av dette når babyen kommer !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...