Gå til innhold

Amming vs. pumping..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om det er noen her inne som vet om en tar av seg mer av å amme enn å pumpe? Jeg skal gifte meg i juni neste år, og har termin i februar neste år, så jeg vil liksom gjøre mitt beste for å miste baby-kiloene fortest mulig etter fødsel ( på en SUNN måte selvsagt). Jeg vil pumpe litt også, slik at pappaen også kan mate babyen når den våkner om natta avogtil osv, og selvsagt så jeg kan gi flaske i bryllupet.. SIkkert et teit og egoistisk spm, men jeg vil så gjerne være slank og fin igjen til bryllupet. Ikke verdens undergang om jeg ikke er det selvsagt, men dere skjønner vel hva jeg mener...:) Alle vil vel se penest ut på den store dagen!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for og ødlegge men ikke alle går ned av amming.

Jeg gikk ikke ned et gram takket være amming (greit nok nå pumpa jeg bare da for fikk ikke til selve amminga) og vennina mi gikk heller ikke ned noe før hun sluttet og amme..

Men igjen så er svigrinna mi kjempe tynn blitt (hu var veldig tynn før også men jeg synes hun bare er en strek nå) og hun mener det er pga amminga for hun spiser mye godteri o.l..

Men jeg vil tro at ved hjelp av lange gå turer, rett kosthold og amming så vil du klare og gå ned :-)

Ofte når man pumper så klarer man ikke tømme brystet helt noe som kan bidra til at man mister melka, var det som skjedde til meg..

Så jeg ville prøvd og amme mest mulig og heller pumpe ut litt innimellom som du sier og la barnefar kunne gi ved div. anledninger.

Skrevet

Regnestykket i forhold til vekt er ganske enkelt: differansen av inntak og forbrukte kcal. Er innaket større enn forbruk går man opp, er inntaket mindre enn forbruk går man ned....

Å produsere melk krever endel av kroppen (tydligvis forskjellig fra person til person). Noe man må kompensere for ved å spise mer. Veldig mange sier at det er ingenting annet som har gitt de en slik "ulvehunger" som det å amme.... så her gjelder det å passe seg slik at man ikke fyller opp med junk. Faren hvis man spiser for lite i forhold til forbruk er at du kan miste melka, noe som ikke er ønskelig.

-Jeg satser heller på (selvfølgelig ved siden av å spise sunt, som jeg også gjør nå) å være i aktivitet. Noe som gjør at forbrenninga øker.

Skrevet

Skal selvsagt også holde meg i aktivitet mens jeg ammer :) Det jeg bare lurte på, var om det er noen forskjell å la babyen suge ut melka, eller å la en maskin pumpe den ut, hehe;)

Skrevet

Det er selvfølgelig ingen forskjell på å pumpe ut brystmelk eller la babyen suge selv mht at man skal forbruke mest mulig energi. Og man blir ikke SLANK av å amme - det er ingen tryllegreie liksom. Personlig har jeg aldri vært så sulten i hele mitt liv som nå mens jeg ammer, så hvis du da dytter munnen full med kaffe mocca, boller og brus hele dagen blir du kanskje enda tyngre mens du ammer. Går du derimot tur hver dag minst 30 min gjerne 60 min, gjør litt styrkeøvelser hver dag (inkl knipeøvelser!!!) og spiser sunt ca 5 måltider om dagen, og kun drikker kalorifritt drikke - da vil amming kreve en del energi av deg og du vil gå ned litt.

PS styr unna kunstig søtede produkter som pepsimax og sukkerfri pastiller, når man slanker seg bør man ikke spise ting som trigger insulinproduksjonen, og det gjør disse søte tingene selv om de er kalorifri. Babyer liker dessuten ikke at mor drikker mye kullsyre, de kan reagere på det:-D

Skrevet

Hihi, det var det jeg gjorde sist M*A*S*H* :P

Dytta innpå med kaffe mocca og kanelsnurrer dagen lang liksom...hjalp ikke med lange turer og hyppig amming for min del nei, der kom kiloene snikende på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...