saltogpepper Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Hvor fort høres det ut for dere som om hjertet slår? Når jeg lytter til hjertelyden hører jeg et hjerte som slår jevnt og rolig - ikke noe raskere enn min egen hjertelyd.. Men mener å ha lest/hørt at hjertet til fosteret skal slå dobbelt så fort som mitt eget? Stemmer det eller er jeg helt på jordet? For litt over to uker siden var jeg hos jordmor og hørte hjertelyd og da sa hun at alt var normalt. Men husker ikke helt hvor fort hjertet slo da. I dag er jeg 16 uker.
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 det er sannsynligvis din egen puls...det tok litt tid før jeg fant babyens hjertelyd, men den går mye raskere enn din, så du hører forskjell. ta din egen puls på håndleddet mens du lytter på angelsounden for å sjekke om det er din puls..
saltogpepper Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2008 Hmmm - rart hvis det er min egen puls - får bare lyden noen steder og må lete etter den før jeg finner den...
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Du kan få noen til å se på klokka når du har funnet hjertelyden, og så sier de fra når du skal begynne og telle og når du skal slutte (jeg bruker å telle i 15 sekunder)... Hvis du f eks hører 40 hjerteslag i løpet av de 15 sekundene, så er hjertelyden på 160 slag i minuttet. Da er det nok babyens hjertelyd du hører. For en stund siden fikk jeg bare 94, og det var nok min egen Men nå har jeg funnet babyens hjertelyd på 160 slag i minuttet... Jeg vet ikke helt hvor mange slag i minuttet det er normalt at babyen har, er nok individuelt fra baby til baby...
Løvetannfrø;-) Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Barnets hjertefrekvens skal ligge fra 120 og opp til 160...muligens litt mer...det kan variere. Men ditt går gjerne slik...svosj svosj svosj svosj svosj, men slagene til den lille går i en rasende fart slik...svosj,svosj,svosj,svosj,svosj,svosj,svosj.......du hører veldig stor forskjell på ditt hjerteslag og den lille's, når du vel har funnet den lille's slag. Etter hva jeg har forstått skal man lete langt nede ved trusekanten ved skambeinet.
saltogpepper Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2008 Tusen takk for svar dere! Skal prøve igjen i kveld. Etter det dere beskriver høres det ut som det er min egen lyd jeg har funnet. Men jeg har ikke talt /tatt tiden på slagene. Som regel har jeg funnet lyden helt nede ved skambenet, men i blant også litt høyere opp på magen. Jaja- skjønner nå hvorfor noen unngår dette med doppler. Kan jo bli en ekstra kilde til bekymring i stedet for noe som er gøy og beroligende! Men jeg har bestemt meg for ikke å bekymre meg for mye. Prøver i kveld og finner jeg ikke ut av det da, så legger jeg hele greia på hylla inntil jeg har vært på min ordinære ultralyd. Det er om tre uker - virker som en eeeevighet til !
Mrs. Bouquet Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Når du første finner fosterlyden er du ikke i tvil fordi den slår raskt.
Trollkatt Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Man må jo lete litt for å finne egen puls også. Kan stemme bra at du har funnet den nede ved skambenet/lysken. Kanskje litt unødvendig makaber informasjon, men hvis du skal stikke ihjel noen med kniv, er lysken det rette stedet å stikke fordi det er lett å treffe pulsåra der. Som de andre her sier, så hører man veldig god forskjell når man først har funnet hjertet til baby. Det slår så fort at det er ikke noe tvil
saltogpepper Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2008 Hahahaha Trollkatt ! Sitter og humrer. Kan jo være et godt råd om man blir utsatt for en sinnsyk massemorder Har bestemt meg for at det sikkert var min egen puls og for at jeg bare lar være å tenke noe mer på dette nå. VIl ikke prøve Angelsound'en igjen , det fører bare til bekymring for meg- Heller leve i lykkelig uvitenhet fram til ordinær ultralyd. Men nå virker det som en evighet til! Må vel bare stole på at alt er som det skal der inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå