SexyLubben =D Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Hvordan sikre barn under ett år i båt? Finnes det redningsvester for så små barn?
~\/ero~ Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 vi hadde med gutten vår på 9mnd i båt.. da hadde han på seg redningsvest og badebleie(siden vanlig kan bli så tung når den blir våt) Redningsvesten til gutten vår er fra 5-15kg. Men tror det blir lenge til vi tar med gutten vår på båttur igjen. Han likte ikke og ha på redningsvesten. Han klarte nesten ikke og bevege seg i den, og ble dermed sint.
Mitt vakre trekløver Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Vi kjøpte "best i test" vesten fra Helly Hansen, men gutten vår på 7,5 mnd HATET den over alt på jord! Han fikk ikke brukt armene fordi pløsa på magen er så stor - og kragen fikk han jo opp under øra (siden de ikke har så lang hals:)). Så han gråt fra han fikk den på til vi kom opp i litt fart, da tror jeg han fikk noe annet å tenke på. Sambo og jeg snakka om det, at det er jo nesten litt pussig; vi kjøpte en vest som er best i test, men pga det er den jo så pløsete at den er ubehagelig.... så tok vi den av når vi kjørte sakte innover i fjorden - altså ikke sikkert i det hele tatt! Så kanskje like greit å kjøpe en vest som er mer komfortabel for barnet, som man vet blir likt og brukt!?
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Vi kjøpte HH sin vest som går opp til 10kg (de selger den på XXL til 150kr). Den er annerledes enn den som var best i test og passer bedre for unger som kun ligger (ikke er oppe og går). Jenta vår reagerte ikke negativt når vi tok på den og hun hadde den på i noen timer. Vi hadde henne også i den i badekaret (med bleie på for å sjekke flyteevne) og da storkoste hun seg når hun fløt fram og tilbake:-). Men det er sant som de skriver over at de blir litt passifiserte i vesten forde den er så stor. Men unger blir som regel veldig rolige ute på sjøen med bølgeskvulp og motordur:-)
Dina1 Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Onga e jo veldig forskjellig da... vi har akkurat vært på båttur me lillingen på seks mnd. Har HH sin best i test, å den va bare suveren. Snuppen sovna i den når vi kjørte over, å bare kosa seg. Syns ikke den virka ubehagelig i det hele tatt, men dem må jo vennes til den sikkert. Hadde aldri tatt den av han om han skreik, syns det hørtes veldig skummelt ut. Det som e best me den her vesten e jo at den klare å snu ongen over på riktig side om han havne i vannet, å det må jo være det viktigste. Vi e iallefall fornøyd!!
2hærligegutter Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 kommer litt ann på str, på baby. Jeg har en vest fra HH (elias vest 5-15 kg), den skal jo da liksom passe min gutt på 3 mnd men tror den er litt stor. Brukte en liknende vest på første mann når han var 8-9 mnd og det gikk kjempe fint, men tror nå at jeg kommer til å leie/kjøpe en sånn spedbarnsvest, den er litt mindre og litt annerledes utformet
2hærligegutter Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Nå skal vi ikke kjøre mye/lenge båt, blir bare korte turer ut til en øy med fin badestrand,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå