Gå til innhold

Sikring i båt. (som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan sikre barn under ett år i båt? Finnes det redningsvester for så små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde med gutten vår på 9mnd i båt.. da hadde han på seg redningsvest og badebleie(siden vanlig kan bli så tung når den blir våt)

Redningsvesten til gutten vår er fra 5-15kg.

Men tror det blir lenge til vi tar med gutten vår på båttur igjen. Han likte ikke og ha på redningsvesten. Han klarte nesten ikke og bevege seg i den, og ble dermed sint.

Skrevet

Vi kjøpte "best i test" vesten fra Helly Hansen, men gutten vår på 7,5 mnd HATET den over alt på jord! Han fikk ikke brukt armene fordi pløsa på magen er så stor - og kragen fikk han jo opp under øra (siden de ikke har så lang hals:)). Så han gråt fra han fikk den på til vi kom opp i litt fart, da tror jeg han fikk noe annet å tenke på.

Sambo og jeg snakka om det, at det er jo nesten litt pussig; vi kjøpte en vest som er best i test, men pga det er den jo så pløsete at den er ubehagelig.... så tok vi den av når vi kjørte sakte innover i fjorden - altså ikke sikkert i det hele tatt!

Så kanskje like greit å kjøpe en vest som er mer komfortabel for barnet, som man vet blir likt og brukt!?

Skrevet

Vi kjøpte HH sin vest som går opp til 10kg (de selger den på XXL til 150kr). Den er annerledes enn den som var best i test og passer bedre for unger som kun ligger (ikke er oppe og går). Jenta vår reagerte ikke negativt når vi tok på den og hun hadde den på i noen timer. Vi hadde henne også i den i badekaret (med bleie på for å sjekke flyteevne) og da storkoste hun seg når hun fløt fram og tilbake:-).

Men det er sant som de skriver over at de blir litt passifiserte i vesten forde den er så stor. Men unger blir som regel veldig rolige ute på sjøen med bølgeskvulp og motordur:-)

Skrevet

Onga e jo veldig forskjellig da... vi har akkurat vært på båttur me lillingen på seks mnd. Har HH sin best i test, å den va bare suveren. Snuppen sovna i den når vi kjørte over, å bare kosa seg. Syns ikke den virka ubehagelig i det hele tatt, men dem må jo vennes til den sikkert. Hadde aldri tatt den av han om han skreik, syns det hørtes veldig skummelt ut. Det som e best me den her vesten e jo at den klare å snu ongen over på riktig side om han havne i vannet, å det må jo være det viktigste. Vi e iallefall fornøyd!!:)

Skrevet

kommer litt ann på str, på baby. Jeg har en vest fra HH (elias vest 5-15 kg), den skal jo da liksom passe min gutt på 3 mnd men tror den er litt stor. Brukte en liknende vest på første mann når han var 8-9 mnd og det gikk kjempe fint, men tror nå at jeg kommer til å leie/kjøpe en sånn spedbarnsvest, den er litt mindre og litt annerledes utformet

Skrevet

Nå skal vi ikke kjøre mye/lenge båt, blir bare korte turer ut til en øy med fin badestrand,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...