Gå til innhold

Noen som bare vil gå til lege i sv.skapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 2.gangs og gikk til jordmor sist.

men av en eller anna grunn syns jeg hele opplegget var " teit".

kan hente det bare var jordmora som jeg ikke kom over ens med?!?

får man like ofte kontroll med lege som med jormor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er bare 1. gangs, men skal kun ha kontroller hos lege. Du skal få minimum 8 kontroller inkl. ultralyd uansett hvor du går. Jeg velger lege av flere grunner. Jordmor her jeg bor er kun tilstede 1-2 gangeri uken, og det kan da bli travelt og dårlig tid til hver enkelt. Jeg har også kvinnelig lege som synes antall anbefalte kontroller (8) er litt lite, så alle hennes pasienter får flere kontroller enn det som er normalt.

Jeg tror uansett det viktigste er at du går til noen du trives med og går overens med. Selv om mange anbefaler å gå til jordmor, vil du nok få mer ut av kontrollene hvis du ser positivt på de og har god kommunikasjon med den du går til.

Lykke til med valget! :)

Skrevet

jeg er 2 gangs og denne gangen skal jeg bare gå til lege og evetuelt jordmor på sykehuset. I første svangerskap gikk jeg til begge men nå har vi flyttet og jeg liker ikke jordmor her oppe, og syntes ikke jeg fikk så mye ut av det sist heller.

Skrevet

Jeg er 2.gangs. Gikk kun til jordmor sist da føles det riktig. Denne gangen blir det bare lege. Gidder ikke jordmor denne gangen. Jeg har fått satt opp lege time en gang i mnd fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...