Stinemor84 Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg skal til første sjekk i morgen, og har jo en del spørsmål, men noen tips om hva jeg bør spørre om/få info om/gjøre på denne første kontrollen? Er 11 uker på vei i morgen.
har spire i magen min Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 hei jeg var på 1 svangerskapskontroll på fredag. da var jeg 8 uker på vei. dette er min andre graviditet , jeg har en sønn fra før. kontrollen gikk som forrige gang syntes jeg:) blodprøver og urinprøve først. så inn til legen, veie seg, og hun skrev en hel del på dataen...mye pga jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige gang som da endte i hastekeisersnitt. så å måle blodtrykket mitt er viktig:) dem måler også blodtrykket ditt ja:) og etter det bare prata hun og spurte om jobbmessige ting. du kan jo spørre om alt du lurer på. Lurer du ikke på noe spesielt så trenger du ikke spørre om noe. du får som regel all den info du trenger der. du får også med deg svangerskapsdagboka, det fikk jeg. den er lur å ha og skrive litt i uke for uke. da dokumenterer du formen din for deg selv og det er gøy å lese siden. Mine spm til legen var: * om spontanabort * om svangerskapsforgiftning * om fødsel * jobbmessige ting men dine spm kan jo være noen helt andre:) Lykke til på kontrollen:)
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Den gang jeg gikk med Emilie (Hun er 3 år nå) fikk jeg 2 eller 3 bøker av legen på min første sjekk. Kjempenyttig! Jeg leste ikke bøkene...jeg pugget dem Spør om han/hun svangerskapsboken. Den er fantastisk for en førstegangsfødende Gratulerer og lykke til
Stinemor84 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2008 Tusen takk for det:) Den skal jeg spørre om!! Og pugge, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå