Gå til innhold

Hvor mye sover babyen på 4 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4 uker idag, og jeg synes han sover så lite. Er sjelden jeg får han til å sove mer enn ca 2 timer til sammen iløpet av dagen, og på natta er det ca 6 timer til sammen. Dvs kun 8 timer i døgnet. Han sovner ikke uansett om jeg bærer, vugger, gir smokk, lar han ligge for seg selv, gir pupp... ingenting hjelper. Eneste som hjelper noen ganger er å trille vogna på grusvei, men da våkner han med en gang vogna stopper. Blir litt frustrert her..

Hvor mye sov deres babyer på denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen fasit på hvor mye babyene sover, noen sover mye og noen sover lite. Hu første mi var slik du beskriver din baby. Jeg var så frustrert, trodde alle babyer sov og spiste jeg.. Man får liksom ikke gjort noe annet. Du kan prøve fotsoneterapi,kanskje de finer ut om noe plager babyen din. Hun jeg har nå,sover ikke så mye hun heller. Men jeg får bare barn som ikke trenger mye søvn har jeg funnet ut.

Lykke til

Skrevet

Linus blir 4 uker til fredagm og han sover og sover.... nesten hele tida. Jeg er ikke vant til sovebaby med de 4 forrige så dette er uvant, men prøver å nyte det. Vil anslå at han sover 18-20 timer i døgnet. Trøtt fyr ja.

Jeg har en 3,5 åring som aldri har sovi mer enn max 4 timer i døgnet og er sånn enda.

Tror nok, som med alt annet at dette er veldig individuellt og i perioder.

Du får spenne på deg joggeskoa og trille på grusvei ;-)

Skrevet

Leah Malene er 5 uker, men svarer likevell, hun har hele tiden sovet mye igrunn, vi legger henner ca kl 23 om kvelden, da sover hun til 05-06 ca, får en flakse, sover da videre til mellom 09-11 ca, så tar jeg henne oppav sengen, skifter på henne og gir hun en flaske, etter flaska sovner hun igjen, da sover hun i 2-4 timer, sover mye ute i vogna på verandaen... fra flaskene hun fikk da vi stod opp går det gjerne 4-5 timer før hun får ny flaske, så da er hun litt våken.. fra kl 16 og til legge tid kl 23, er det mange smådupper, men sover ikke så lenge om gangen, en times tid kanskje, så jeg synes jeg er veldig heldig der, får gjort mye om dagene, men må prøve å sette meg ned og slappe av litt å...

Skrevet

Da min gutt var 4 uker sov han greit på natta, men på dagtid sov han kun mens jeg trillet tur, våknet med en gang vogna stoppet. Så jeg har ihvertfall fått brukt vogna mye;-) Trillet 2-3 lange turer hver dag, for å "lære" han å sove. Nå er han 3,5mnd, og sover 12 timer natt (med 3-6 "matpauser") og har 2-3 lurer på dagtid i vogna på alt fra 30min til 3 timer (vogna står da stille etter at han har sovnet). Slik har det vært i 2,5 uker nå, å jeg håper inderlig at det fortsetter:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...