Gå til innhold

Sex og blødning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva grunnen er for at man får blødning ved sex? Har hørt at dette kan forekomme ved samleie, men kan det også skje etter at man har fått orgasme uten penetrering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årsaken til at man kan få en liten blødning ved samleie er at alle slimhinnene i kroppen til den gravide hovner opp og blir sprøere. Det fører til at det raskere kan oppstå små rifter som blør litt. Det kan også komme av at små blodbar brister fordi man ofte ikke blir like våt som vanlig når man er gravid.

Jeg har ikke hørt om noen som har fått blødning etter orgasme uten penetrering, men det behøver selvsagt ikke å bety at det ikke kan skje...

• 2 uker senere...
Skrevet

Det var bra du svarte på dette... Jeg blør selv jeg også, men det er ikke mye og jeg ble redd i går etter vi hadde sex.... Jeg har jo nettopp fått vite at jeg er gravid så jeg er ikke mer enn inne i 4 - 5 uken da... så var redd det kom til å skje noe slik at jeg mister... vil jo ikke miste da...

Skrevet

Ligger morkaka langt ned kan det også føre til blødning. Det gjør den til meg, så vi kan ikke ha samleie på minst 3 mnd. Beskjed fra lege... Greit å være på den sikre siden! Kan derfor være greit å undersøke hvorfor man får blødning. Men har inntrykk av at det stort sett ikke er noe å bekymre seg over :-)

Skrevet

Jeg var hos jordmor, og hun sa at blødninger kan forekomme gjennom hele svangerskapet grunnet skjørere blodkar. Hun sa at det kunne være nok å gå raskt oppover en trapp for noen. Jeg konkluderer derfor med at det sikkert er mulig å få en blødning ved sex uten penetrering fordi det sikkert er en større "påkjenning" for kroppen enn å gå opp en trapp.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...