Gå til innhold

Flere som er VELDIG slitne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min ytret her om dagen at han er bekymret for meg.

Han mener jeg er unormalt trett og sliten. Selv har jeg ikke tenk noe særlig over det, vi har to gutter på 3 år og 8 mnd., så det er jo ikke uvanlig å føle seg sliten av og til.

Men så har jeg begynt å tenke over dette, og ja, jeg ER veldig trett om dagen. Føler at jeg går og er trett hele tiden, og har minimalt med overskudd. Har jeg mye å gjøre, blir jeg stressa og irritert. Skulle ønske jeg hadde mer ork til å finne på mer, men jeg er helt tom, for å si det sånn. All energi og omsorg går til guttene, og jeg ville ikke hatt det annerledes for alt i verden!! Men den som yter minst av mitt overskudd er sambo og meg selv...

Nå har jeg ingen å sammenligne meg med, derfor lurer jeg på hvordan det er med dere? Er det slik for dere også, eller har jeg et problem?

Det er jo helt vanlig å ha mindre overskudd i småbarnsperioden, men sambo mener ikke det skulle tære på SÅ mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig trøtt og sliten de første 5 månedene. Slet med søvnen til mini + at jeg fikk innsovningsproblemer selv.

Nå har vi heldigvis fått ganske bra orden på både mors og minis søvn.

Hvordan er det med søvnen din?

Og hvor mye av nettene/morgene tar samboeren din?

Kanksje også en ide å sjekke jernlager osv hos fastlegen din?

I en periode her sto sambo opp med mini mens jeg prøvde å sove litt til.

Det har sklidd ut igjen, slik at det har tendens til å alltid falle på meg....

Men snart skal han ha papppapermisjon.

Skrevet

Er forresten eldstegutten i barnhage eller barnepark?

Hvis ikke kunne det kanskje vært en ide en periode?

Skrevet

Takk for svar!

Joda, eldstemann er i bh 3 dager i uka. Sambo jobber slik at det meste faller på meg. Vi bytter på å ta barna når han har fri, med tanke på stell og mating, men størsteparten faller på meg. Når han har fri, tar den som er oppe først barna. På en måte virker det som om han er mer avslappet til alt, mens jeg ikke klarer å vente med stell og mating. Han kan ta seg en kaffekopp og slappe av med den - det er det første han MÅ gjøre om morgenen. Og barna klarer seg fint så lenge. Men så har du meg da - barna foran alt. Meg selv sist. Men slik er kanskje vi mødre? Han er en veldig god far, han trår til når han kan og kunne ikke vært bedre! Men som sagt får jeg liten tid til meg selv, og hovedansvaret ligger på meg nå som jeg har perm. Jeg ønsker det ikke annerledes, har bare så innmari lite energi. Får ta noen prøver hos legen:o)

Skrevet

Har det akkurat som deg jeg. Eldste er 2 år og 8 mnd og yngste er 8 mnd....

Eldste er i barnehage hver dag, far har også jobb noen kvelder slik at mye havner på meg, men vi prøver å gjøre det slik at han drar etter at de har lagt seg.

Kjente meg så igjen på det du skrev. Kan ikke helt sette fingeren på hva det er, for så krevende er ikke dagene, men jeg vet ikke. Når vesla legger seg ut for å sove, har jeg så mange planer, men jeg blir for det meste sittende...

Er nok for at vi har fått to tette, med første var det ikke slik. Og om det er noe som skjer og at jeg får det travelt en dag, så skal det så lite til før jeg er helt pumpa!!!! Pappan er også flink og tar også sin del, vel og ofte....

Synd at du har det slik, men godt å høre at det er fler

Skrevet

Så vittig!! Samboeren min sa her en dag: er ikke du unormalt trøtt? kanskje du bør gå til legen.... Har det akkurat som du, helt tom for energi. Har 2 barn, 8 mnd og 4,5 år. Vet ikke hva som gjør at vi bir så trøtte jeg, men alt blir liksom et ork....Hjelper liksom ikke på at det er mkkavær ute heller.....Blir sikkert bedre etter hvert:-)

Skrevet

Kanskje samboerene våre ikke helt klarer å sette seg inn i situasjonen vår... Siden de er så opplagte, he-he:o)

Det må jo bli bedre. Jeg tenker slik at det bare er nå de er små, jeg vil nyte tiden, for plutselig er det ingen liten krabat som kommer og vil sitte på fanget lenger. Så jeg blir nok litt selvoppofrende, og gjør alt for at barna skal ha det bra. Og slik må det være nå, de kan ikke greie seg selv. Så alt i alt er det lov å føle seg sliten, og ingen reagerer likt på stress og kav. Noen får mer stå - på - giv av det, mens andre faller sammen. Også kommer disse kloke samboerene våre og setter griller i hodet vårt. Neida. Det er vel ikke enkelt for dem heller...

Skrevet

jeg hadde det slik etter første mann, konstant trøtt og sliten...det viste seg at jeg hadde fått lavt stoffskiftet i forbindelse m sv skapet-fikk medisiner og alt ble som før:-))

Skrevet

det er ikke sikkert at du har fått dette-men ville bare fortelle det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...