Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Når jeg gikk på toalettet i dag tidlig var det litt blod på papiret. Jeg fikk helt skjelven over meg!

Ringte til jordmortelefonen og fikk beskjed om at slike små blødninger som oftest er helt normalt. Det var herlig å høre :) Er jo klar over at det likevel kan være noe galt hos meg, men svaret fra jordmoren var ti tusen ganger lystigere enn mine egne tanker!

Jeg fikk byttet time hos lege fra torsdag til i dag, så jeg skal inn for å lytte etter hjerteslag. Det kan jo være for tidlig enda, men jeg håper virkelig at jeg hører noe.

Ellers kastet jeg opp senest i går ettermiddag og er uggen i dag også, så symptomene er der i alle fall enda.. Blødningen ser ut til å være borte nå, det var bare ved første toalettbesøk, men det kan vel gjerne komme tilbake.

Er det noen her på 2. trimester som har opplevd slike små blødninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, og det kan høres ut som jeg blødde en hel mer en deg, men det gikk så bra atte :)

Det var nok bare et blodkar som hadde sprukket hos meg for plutselig bare rant og plutselig bare stoppet det.

Gjest Tale30
Skrevet

Huff det er ikke moro når slikt skjer!

Det er flott å høre at det gikk bra med deg :) Jeg håper på det samme for meg. Men det ble en litt hysterisk start på dagen her i huset.

Jeg har jo også i de siste dagene hatt lettere menssmerter (eventuelt luftsmerter), akkurat slik jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet. Det ga ekstra angst. Men jordmoren sa at dette var normalt fordi livmoren nå er på sitt største nede i bekkenet og at den beveger seg opp av bekkenet. Man lærer noe nytt hver dag :) Jeg må si at jeg elsker jordmødre. Mer behagelige folk skal man lete lenge etter :)

Skrevet

Jeg opplevde det samme i uke 13 . Det var skikkelig skummelt og jeg klarte ikke å slappe av før jeg hadde fått skjekket at alt var bra der inne.

Fikk komme på legevakten ( det var i en helg ) og hun fant hjerteslagene!

Det var utrolig herlig å få bekreftet at alt var bra !

Det var nok bare et blodkar som hadde sprukket hos meg , noe som er vanlig i graviditeten siden slimhinnene er så skjøre.

Det er godt at du kommer deg til legen i dag - det går nok helt fint :)

Lykke til :)

Gjest Tale30
Skrevet

Takk for det :)

Jeg skal til lege nå klokka to. Men jeg har fått beskjed om at det kan være litt tidlig for å høre hjerteslagene. Hører jeg dem ikke tror jeg at jeg bestiller meg en privat ultralyd, eventuelt ber om henvisning fra lege.

Skrevet

Jeg fikk henvisning av legen min, så spør om det først :)

Gjest Tale30
Skrevet

Da har jeg vært hos legen. Hun åpnet med å si at hvis vi fant hjerteslagene nå så var vi j***** gode fordi det var tidlig enda :) Tror hun sa det mst for at jeg ikke skulle få panikk om vi ikke hørte noe.

Det tok ikke lange tiden før vi hørte slagene, og de var skikkelig sterke og rytmiske. Blødningen var altså ufarlig :) Det var veldig merkelig å høre hjerteslagene første gang! Og fint, ble helt rørt liksom. Legen sa at det var mulig jeg var lengre på vei enn antatt siden vi fikk inn hjerteslagene så tydelig. Finner nok ikke ut av dette før på ultralyden :)

Skrevet

Så bra at alt høres greit ut hos deg, er alltid godt å få bekreftelsen.

Jeg synes det er litt rart at jordmor mener det er tidlig å høre hjertet så tidlig som i 13.uke. Jeg var ikke i uke 11 og det var aldri et spørsmål om jeg hørte men hvor aktivt det slo.

Men dette har ikke noe å si, så lenge alt er bra med deg!

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...