Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på tre år som har problemer med bæsjingen. Han vil ikke bæsje på do ennå, han bruker bleier, men tisser på do morgen og kveld, men er ikke kommet så langt at han sier fra i løpet av dagen. Stresser ikke med det.

Men det er bæsjingen som er problemet. Det er bremsespor i bleia flere ganger om dagen eller bare litt. I går spurte jeg han om hvorfor han bæsjet så lite, så sier han at det er så vondt. Og det har han aldri sagt før. Han har nok noe hard avføring. Har spiser godt med grønnsaker og frukt. Og vanlig grovbrød.

Noen som har tips eller lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt samme problemet her. Og når vi begynte å gi han Biola løste det seg! Han elsker det og drikker et stort glass morgen og kveld. Helst blåbær eller jordbær. ;-)

Vi gir han ikke vanlig melk for da blir han hard i magen med en gang. Han får kun et lite glass i barnehagen men ingenting hjemme.

Lykke til!

Skrevet

Vår gutt drikker heller ikke melk. Og han liker Biola, men har ikke fått det regelmessing. Kanskje verd å prøve. Han spiser en del yoghurt, vet ikke om det fører til hard mage?

Skrevet

hei. det problemet har jg med min 2 åring oså. han er veldi flink gutt. går utenbleie heile dagene han er hjemme. har på bleie i bhg, men han sier alltid i fra om han skal på do/potte.. han har hard bæsj han au. har nettop kuttet ut melk når han skal sove(holder bleia tørr om natta) å samt han har mindre hard mage. ellers i løpet av dagen drikker han så mye melk han vil. i mine øyne er melk ein bra ting! noe kroppen trenger. han er veldi glad i frukt å havre kjeks, så det går med en del av det. men hvis mi da kommer til et punkt der han har hard mage, så sitter æ å trøster han å av å t så hjelper det å få på ei bleie, for da kan han tomle rundt å sette sæ ned med ei gang han føler for det, uten at mi bruker litt tid på å få av klær å komme oss t nermeste potte.

ein ann ting er at sønnen min blir så stolt når han får det til, for vi roser han skikkelig masse når han klarer å få det til sjøl, så han driver litt sport i det. bæsjer på potte å han vil alltid bæsje mest mulig..

men tror at å drikke mindre melk kansje er svaret..(barnelegen min mente at saft også kunne gi hard mage)

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...