Gå til innhold

Mange sp.mål om permisjon og nav her nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

men slenger inn et til jeg...

Hvordan blir det med fars permisjon når det er sånn at jeg ikke har fast stilling? (Har frem til januar 2009) Har tatt 8/ 10 mnd med 100 % lønn, men når det er på tide å begynne å jobbe igjen så har jeg jo på en måte ingen jobb... Kan han da vente med de 6 ukene? sånn at han f.eks tar de på vinteren da det er lite jobb for han her? Hvem må jeg evt gi beskjed om det?

Og hvordan blir det med penger? Leverte søknad om permisjon til jobb (sykehus), siden jeg har stilling der til januar...

Da sa de at de betalte ut lønn til januar, men etter der var det NAV som skulle ta over... Må jeg søke om permisjonspenger/ foreldrepenger uansett eller bare etter januar (Når NAV tar over) ? Sånn jeg forsto det så kommer lønna som vanlig fra september...

Håper noen forsto og kan svare =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ingenting å si om du har fast stilling eller ikke, men jeg ville ringt Nav og spurt saksbehandleren din om alt dette. Jeg synes det er vanskelige regler, og det står bare generell informasjon på nav.no. Det beste er nok å snakke med dem om dine konkrete spørsmål, så risikerer du i hvert fall ikke forsinket saksbehandling eller noe pga feil/mangefullt utfylt skjema o.l.

Skrevet

takk for svar... må nok ta meg en tur ned på kontoret her... =)

Skrevet

Alle uansett om de får penger fra nav eller arbeidsgiver under foreldrepermen skal både fylle ut et skjema fra Nav og så skal arbeidsgiver sende inn ett skjema om inntekt

Far kan ta permisjonen midt i din perm, etter din perm, eller senere men om han ikke tar den direkte må det vist søkes om.

Du kan enten ta ferie, ulønnet perm eller gå ut i jobb når han tar permisjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...