edvina har fått en gutt Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Var i barnehagen i dag og fikk vite de skulle på tur i morgen, de er fra 3-6 år. Jeg har alltid trodd de reiste med buss, men i morgen er det privatbiler, så jeg sa: dere trenger vel bilseter da? Svaret var nei. De hadde ett par samt at barna som sitter i midten ikke skal ha...Fikk meg til å lure dette. Visst de fyller opp bilen vi det si at de setter små barn foran med airbag f.eks? Kommer datteren min på 5 til å sitte i sete? Hva med de på 3? Vet foreldrene om at det er mangelfull sikring, jeg tviler....Ble nervøs jeg, de skal reise ganske langt også. Burde jeg gi beskjed til foreldre representanten?
babypåvegerdritalei Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Du må naturligvis si fra om du er bekymra!! Barnehagen har vel neppe lov til dette en gang (jada, man har gjerne signert på et papir som sier at de kan sitte på i privatbiler, men det må jo være selvsagt at det betyr at sikkerheten kommer først - altså at de må følge lover og regler for hvordan barn skal være sikret i bil). Si ifra!!
Trollkatt Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Herregud. Nei, du er ikke hysterisk. De kan da ikke ta med små barn usikret i bilen!
MintCondition Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Nei, du er ikke hysterisk! Bhg har like lite lov til å kjøre med unger usikra i bil som hvem som helst andre...
HokusPokus&Filiokus Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 De har jo ikke lov til å kjøre med et barn i midten? I "vår" barnehage har de ikke lov til å kjøre med mer enn to barn i hver bil, trodde det gjaldt for alle barnehagene..
edvina har fått en gutt Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2008 Ringte til tryggtrafikk i dag og fikk bekreftet at det er ulovlig å kjøre med barn i midten av bilen med topunkts sele, så jeg gikk til foreldrerepresentanten og gav beskjed. Dette resultert i at de avlyser turen i morgen(og jeg føler meg som en dritt), det til tross for at jeg sa at de kunne låne 7 seteren min dersom de manglet plass. I den er det bare 5 punktseler. Og på toppen av det hele hentet morfaren min datter i dag, med lapp om at min datter var for tynnt kledd. Hun hadde ullgenser med t-shirt oppå, skjørt og strømpebukse. Collagegenser til ekstra, jakke, samt jeg er ganske sikker på at det ligger en ullstilongs til å trekke utenpå om nødvendig. Det er 12 grader her og opphold. Kan dette virkerlig være for lite??HUn har jo regnbukse om det skulle være et stort problem at hun ikke har bukse. Føler det som en liten hevnaksjon jeg....
Løvetannfrø;-) Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Mulig de ble litt provosert, men hva så. Du vet jo selv at du har kledd henne bra og hun har ekstra skift der. Poenget er jo at de har ikke lov til å ta så enkelt på ansvaret til de barna de har ansvaret for. Se det heller på denne måten...mulig du har forhindret noe som kunne ha endt utrolig dårlig, men at barnehagen har tatt dette til lærdom. Jeg hadde gått inn i barnehagen med hevet hode, du værnet kun om det kjæreste du har...barnet ditt!!!
lillefot Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Du er ikke hysterisk. Dette mener jeg er totalt uansvarlig av bhg. Jobber selv som ped leder og de to gangene vi har vært på tur med privatbiler ( gikk ikke noen buss dit vi skulle ), har vi sendt ut lapper til samtlige foreldre om lov til å ta barna med i private biler. Dette er noe man MÅ spørre om, i likhet med at alle skal ha gitt tillatelse til å kjøre buss med bhgs personale. På lappen måtte de også si fra om de hadde bilsete til barnet. Til de som ikke hadde, fikset vi det. Bhg vår har en del puter som man kan låne til sånne turer hvis noen må på legevakten el. Og til dette med klærne; hun hadde ikke for lite klær. Personalet har ingenting med å si at hun ikke hadde nok klær når det er regntøy og ulltøy på plassen. Ville tatt en samtale med ped leder og styrer og spørre om hva de mener med for tynt kledd. Videre ville jeg ha spurt om retningslinjer for turer, om om de har noe skriv for rutiner før og etter turen. Og at du har snakket med trygg trafikk. Regler for barn i bil er veldig klare, og det plikter bhg å følge. Det er DU som har hovedansvaret for barnet ditt og bhg skal ikke gjøre noe mot din vilje. Stå på dine meninger og ikke føl deg som en dritt, du passer på barnet ditt og det skal du ha all ære for. Tro meg, det er ikke alle som gjør det. Dette er totalt uprofft av bhg, og det bør de få høre. Lykke til:-)
270708 Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Nei vet du hva.Jeg jobber som Assistent i barnehage,og vi har kun to barn i hver bil om vi kjører privatbiler,og da har vi med barna sine egne seter som vi låner den dagen. Høres heller ikke ut som om at barnet ditt hadde for lite klær.Høres mer ut som om at d voksne ikke tålte at du sa ifra,men som det sies over her,du gjorde helt rett,gå med hevet hode
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Nei du er ikke hysterisk! De har ikke lov til å kjøre med barna usikret, jeg hadde aldri sendt min datter på tur sånn uten at hun fikk sitte i sete.
Mamma-til-3-jenter Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Nei, du er IKKE hysterisk!!! Kjempebra at du gjorde noe med saken!!!!!! Men at datteren din skulle være for dårlig kledd, ja, det høres nesten ut som om det er noen som ble litt sure og ville hevne seg litt ja.... Barnslig reaksjon da!!!
**Marge Simpson** Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Selvsagt er det ubehaglig for de ansatte at du påpeker at de gjør grove feil med ungene i barnehagen! Det virker litt som om de nå har stempla deg som bråkmaker, men du vet selv at det du gjorde var riktig, så bare gå med hodet høyt heva! Jeg synes faktisk at det her var ganske alvorlig, og tror faktisk jeg ville ha vurdert å skifte barnehage når de ansatte har så dårlig dømmekraft som det der!
maria isabell Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 dette er det eg mener med at det er farlig å levere barn i barnehagen..har sett så mangen eksempler på utrygge barnehager....når de kan fylle opp bilen med unger på den måten, uten sikkerhet...ka finner de på ellers da????? har opplevd barnehager der det aldri er noen til å passe ungene,de passer seg selv mens de ansatte står på butikken å røyker??? (har observert det over lengre tid) dette er bare et eksempel...hadde eg vert deg ville eg sett meg rundt etter en ny barnehage...du er ikke hysterisk..eg hadde blitt veldig sint over den totale uannsvarligheten...husker når eg gikk i barnehagen,da gjorde de det samme..fyllet opp bilene med mangen barn,med og uten sele...en skulle tru sikkkerheten var betre i dag:)
sykkelpumpe Skrevet 25. juni 2008 #14 Skrevet 25. juni 2008 Hadde reagert på samme måte som deg. i barnhagen til sønnen vår har de gitt beskjed om at de IKKE drar på tur med privatbiler. det er to grunner til det. Det ene er at barna ikke er forsikret med barnehagens forsikring i det øyeblikket de sitter i en av de ansattes personbil, og det andre er at de ikke ville ta ansvar for og sikre barna i bilen, av frykt for og gjøre feil. Mange forskj bilstoler, med mange forskj. patenter. Skulle ønske at det var flere foreldre som deg, som ikke tar lett på det, men som tør og ta ansvar og si i fra! Har jobbet i skolen og opplevd foreldre som ikke bryr seg, det er trist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå