Stella79 Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Har vært plaget med ofte kynnere i det siste, og de har blitt stadig kraftigere... I natt våknet jeg av smerter og rier. Jeg tror det var rier ihvertfall! De kom hvert 10. min, og de var vonde! Intense mensenlignende smerter i mage og rygg, og stikking her og der... Etter en times tid gikk det 20 min mellom, og slik er det enda. Sitter nå her og venter på at det tar seg opp igjen. Det kan da ikke være kynnere når de er så vonde?! Er i uke 38.
AnonymeAnine Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har det på akkurat samme måte. I morges trodde jeg det var i gang og ventet en times tid før jeg stod opp, og bare kjente på det jeg trodde var rier (vondt i mage og rygg). Stod opp og gikk i dusjen og nå er jeg bare øm, så det var nok bare kynnere...:-( Det var også vondere enn vanlig for meg.
Stella79 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2008 Samme her, det roet seg etter en dusj. Huff, slitsomt. Håper ikke det fortsetter slik lenge! :-(
Idun<3tosmå<3 Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Hm, jeg og våknet i dag med kynnere med mensvondt i mage og rygg... Stod opp og satt på do i noen meinutter med en veldig kraftig kynner.. Kom litt slim, ikke så alt for mye og bare blankt, kan det være deler av den berømte proppen tro? Skal få i meg noe frokost og legge meg i badekaret, får vel en indikasjon på om det er kynnere eller noe mere da kanskje.... Veldig spennende i allefall...
AnonymeAnine Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Det kan godt være en del av slimproppen, ja. Rart å ha så vonde kynnere og det føles akkurat ut som om jeg skal ha mensen her jeg sitter med min store mage. Har vært veldig plaget med sterke menssmerter og dette føles ganske likt ut. Håper det går over i rier snart! Om det ikke er rier, da. Jeg skjønner ingenting:-/ Har jordmortime senere i dag og håper hun har noen svar.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 ha tålmodighet... har nå hatt dette i en mnd... sover nesten ikke.... skriker til i blandt... og er da ganske sikker på at nå er det i gang... men nei... bare maserier... kjennes ut som rier men har ingen effekt... kan komme tett... har hatt det ned i 6min i mellom i flere timer... vondere og vondere... før de blir tettere... reiser på føden... men nei... ingenting... lei dette nå, men slike kan det altså være, så ikke bli skuffet
AnonymeAnine Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Sist jeg fødte hadde jeg 2 dager med nesten konstante ryggsmerter før vannet gikk og jeg fikk riestimulerende, etter det fikk jeg epidural (oh, sweet heaven), så jeg vet ikke helt hvordan ekte rier føles. Irriterende, med disse maseriene/kynnerne! Jeg vil føde nååååh! Jeg er så klar, til og med for smerten:-)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 jeg vil også føde nå, men har gitt opp håpet litt... merker vel ingenting når det først setter i gang om ikke vannet går... kommer ikke til å skjønne om det går over i rier... for maseriene er like vonde til tider....
Crazywoman Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Har det akkurat som dere..... Jeg tror ikke jeg kommer til å ta det alvorlig når det først skjer...... Er så LEI maserier nå......!!
sjara Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Jeg også lå og følte litt på det jeg opplevde i natt. Vi hadde sex i går kveld (lå da med en pute under stumpen i en halvtimes tid etterpå, he he), og et par timer senere begynte det. Murringer, som strålte litt nedover bena, og slik fortsatte det i hele natt. Var ikke regelmessig tror jeg (tok ikke tida), og noen var litt kraftigere enn andre. Da var det også en del stikkinger. Da jeg sto opp nylig gikk det over, så sikkert bare kynnere:(
lindamalmsten Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har akkurat det samme som alle dere andre, har hatt det i to dager nå, jeg håper jo også at det skal bli til rier, men virker ikke som det. Rier skal være enda vondere? jeg er usikker på hva jeg skal kalle det jeg har nå. Skikkelig vonde kynnere med skikkelig menssmerter i nederste del av magen og bak i ryggen. Kan gjøre jækla vondt innimellom. Jeg er i uke 40 og håper og krysser fingrene at det skjer noe snart. Men jeg må vel bare vente da? Har jordmortime imorgen, så da får jeg også hørt med henne hva det er.
Stella79 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. juni 2008 Etter å ha lest litt på nett om dette mener jeg det kanskje er maserier vi opplever, og ikke kynnere? Slik jeg forstår det er maseriene vondere enn kynnere, men ikke like vonde som ordentlige rier. Men dette oppleves jo forskjellig for hver enkelt da.... Vi får håpe de gjør noe for seg i hvert fall, da kalles de vel modningsrier? Er førstegangs og blir litt forvirret av alle disse begrepene... ;-)Utrolig kjipt å gå gjennom slik smerte uten at en kommer noe nærmere målet. Er spent på om jeg kommer til å oppleve det samme i natt igjen! Nå vet jeg at en varm dusj hjelper på, så jeg kommer til å hoppe i dusjen så snart jeg kjenner slike smerter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå