tonji-mi Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 trodde jeg hadde et år, men lurer på om jeg har ti mnd.. har 100% lønn.. ca samme lønn som jeg hadde da jeg va i jobb.. hadde termin 15 feb, fikk 16 feb. gikk ut i permisjon 25 jan. når skal jeg egentlig da begynne på jobb? blir litt forvirred av dette.. og må fedrene ta ut pappaperm?
grolla Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Dette er egentlig ikke så vanskelig, bare man forholder seg til de riktige datoene. Nå vet ikke jeg hvor mange uker man får med full lønn, slik du har, men hvis du finner ut dette, regner du slik; Regn fra og med da du gikk ut i permisjon ( ikke tenk på den faktiske fødselsdatoen eller terminen, men da du fysisk begynte permisjonene din). Tell så det antall uker du har permisjon. Trekk fra seks uker til far (som bortfaller hvis han ikke tar dem), og legg til antall uker ferie du har, fire eller fem. Jeg fødte samtidig med deg, men har 80% lønn. For meg ser det slik ut: 54 uker minus seks uker til far er lik 48 uker. Legger til ferie, fem uker, er lik 53 uker. Dette er antall uker i permisjon fra permisjonen startet tre uker før termin. Jeg skal altså tilbake i jobb 31. januar, og har dermed over ett år med perm og ferie!
Tuppen og mini Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Dette stemmer bortsett fra det med at du uansett skal regne fra da du gikk ut i permisjon. Hvis du føder før termin mister du den delen av de tre ukene du skulle hatt før fødsel som du ikke rekker å ha! (hvis du skjønner hva jeg mener...) Med 100% lønn har dere totalt 44 uker permisjon. minst 3 av disse må tas før fødsel. Dvs at du får maks 41 uker etter fødsel. Selv om du føder 3 uker for tidlig, og kanskje ikke har hatt permisjon før fødselen i det hele tatt har du fortsatt bare 41 uker etter. Så med andre ord. Fødsel før termin: regn 41 uker fra fødsel. Fødsel etter termin: regn 44 uker fra du går ut i permisjon. Trekk fra ukene far skal ha, og legg til de ukene du eventuelt tar ut ferie i permisjonstiden (husk at du da ikke får permisjonspenger i ferien)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå