tebekaa Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Så sitter jeg her og ripper da. Og spiser is. Og har god tid til å filosofere over livets viktige aspekter. Og jeg må bare si... at Henning Olsen er hakket bedre enn Diplom-is. Litt for mye rom-smak av diplom-is egentlig... tror det er det som er feilen. Men jeg venner meg vel sikkert snart til det, for jeg oppdaget plutselig at jeg startet rippingen i feil ende. Rippet bok 3 i trilogien først! Det var litt dumt. Amatør på ripping, proff på is-spising - det er meg;-)
dritgrei hei hei! Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 en kløpper på is, det er det du er.... jeg har inegn is formening faktisk, men jeg liker godt at du bruker sene kveldstimer til å filosofere over sakene.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 I beg to differ.. Ang Isen.. det er vel den eneste jeg kan uttale meg om. Hvilken is spiser du egentlig da? Diplom is sine pinne iser er de som får best i test år etter år. Det er de som har alle orginalene som har overlevd i evigheter: båt-is, sandwich, krone-is, pin-up, sol-is, Royal etc etc. - Jeg ånder og lever for at de har kommet med Friutz og Sans-is!!! Det gjør godt i en ellers så is-mettet kropp.. Nei, nå gleder jeg meg til lunsj. DA skal jeg ha is til dessert...
yasumi Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Jeg pleier ikke være så aktiv her inne, men nå måtte jeg bare svare, tydelig hva som engasjerer meg ;-) (jeg er forøvrig 38 år og har en sønn på snart 8 mnd) Helt enig med Tebekaa, Hennig Olsen er etter min smak også den beste (norske) isen. De har også - slik som Diplom - de originale som har overlevd i evigheter (båtis, sandwich, kronesis, saftis....og som smaker mye bedre enn Diplom sine - hehehe) i tillegg til Daim balltop og solo-is, nam nam :-) Litt synd at krones-is pistasj ikke finnes i årest sortiment, det var en av mine favoritter, men så har de jo fått creme chocolat cappuccino og sandwich med vanilje- og jorbæris stedet da. Er dog enig at Fruitz fra Diplom er god, i tillegg liker jeg gullpinne og sol-is, men ellers synes jeg Diplom er litt kjedelig (spesielt Pin Up...). Men her blir man jo aldri enig, hver har sin favoritt, være seg Hennig Olsen eller Diplom eller andre merker. Og det er kanskje like greit med litt is-mangfold? Hvem som vinner tester er ikke så nøye for meg, det som betyr noe er at jeg liker isen og ikke VG sitt testpanel ;-) Ha en riktig god is-helg!
Karomamma Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Hennig Olsen smaker rett og slett MYE bedre enn Diplom Is! Gullpinne går riktignok an og til nød en kroneis... Jeg synes HOs is har rundere og fullere smak på en måte. Mer fløtesmak. Dajm Balltop..... AHHHHHHHH Og det sier jeg ikke fordi jeg er sørlending altså, hehehe).
Maud Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Jeg er ikke sørlending (ikke tebekaa heller for den saks skyld), men er heeeelt enig i at Hennig Olsesn er bedre enn Diplom Is!
coscos Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Hennig Olsen is er også min favoritt. Kanskje fordi min mor var fra Kristiansand :-) Neida, ikke bare påvirket av henne, men synes det smaker mer av den isen, så dersom jeg får velge selv, så er det Hennig Olsen is som får plass i vår fryser (og min mage). Ellers så er jeg også for mangfold, også i isutvalget. Og, synes det var skikkelig ufint den der iskrigen som pågikk for en del år siden, når GB skulle inn på det norske markedet. Kanskje litt derfor jeg ikke liker Diplom is... Synes deres markedsføring var langt under lavmål (som dere kanskje skjønner så engasjerer jeg meg i reklame og markedsføring) Ja, nok om det. Nå håper jeg vi snart får tilbake det ekte isværet; dvs. sol, blå himmel og mye varmere enn det som det er for tiden. Mye bedre å spise is på en strand, men is glir nå ned uansett hvor jeg er :-)
tebekaa Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. juni 2008 Så det var det som skulle til for å lokke deg ut av snikleser-skapet, Yasumi, he, he;-) Koselig! Jeg er imponert, dette kan du virkelig! Tror jeg har funnet min overkvinne her altså. Fruitz har jeg faktisk ikke smakt, så det får jeg sørge for å få inn i sortimentet mitt i fryseren, he, he. Ellers har jeg en forkjærlighet for sånn 2-liter is jeg da, for da kan jeg få akkurat så mye sjokoladesaus, peanøtter og dajm-kuler jeg vil. Og så slipper jeg den dårlige samvittigheten over å synes det er for lite med 1 is. Kan bare lempe på, og likevel spise "bare 1". God is-helg tilbake!
Tiggywinkle Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Helt enig! Henning Olsen is the winner. Helt klart den beste smaken. Jeg er tilhenger av ren vanilje med hjemmelaget saus av bringebær, melis og noen dråper cognac. Nam, nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå