Gå til innhold

Er jeg vanskelig? Hva ville dere gjort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min insisterer på å kjøpe barnesete som hun kan ha i bilen, for enkelt å kunne ha med seg sønnen vår på turer. Dette er jo igrunn helt greit, men virker som hun blir grinete når jeg gir uttrykk for at det skal være en viss standard på setet.... Selv om dette setet sikkert ikke skal brukes så mye, vil jeg jo ikke kjøpe noe dritt heller. Jeg driter i om det så koster 10 000 kr, hvis sønnen min er trygg i dette setet.

Hun vil ta meg med på Obs, for der har hun sett et sete på tilbud til 600 kr eller noe. Jeg har forklart henne at jeg helst vil gå gjennom tester som er utført på barnestoler osv, før jeg kjøper noe. Har også sagt at vi kan reise til sverige, og få et bra sete for en mye billigere penge enn i Norge. Men disse vil allikevel komme på endel kr, og det virker som hun blir grinete fordi jeg krever at det koster litt... Er det jeg som er vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er vanskelig, klart du vil ha det beste for din sønn og det burde din mor forstå og i verste fall akseptere....Lykke til!

Skrevet

Takk for responsen. Da er det ihvertfall ikke bare jeg som tenker som jeg gjør. :)

Jeg har det fra min mor å være økonomisk. Kjøper gjerne klær og andre ting brukt. Men, når det kommer til sikkerhet, da er nesten ikke noe bra nok altså.

Skrevet

Sikkerheten pirker jeg på og, hehe......Er jeg ikke fornøyd med hvordan snuppa sitter etter at noen andre har satt henne inn så fixer jeg på det med det samme, litt sent hvis vi kræsjer. Vi har forovervendt bilsete og skal strengt tatt ha et bakovervendt, men hu var nesten 3 år da hu fikk nytt og var lei de bakovervendte man nesten trengte ingeniør utdannelse for å sette forsvarlig inn. Kjøpte da et som var enkelt å sette inn sånn at det ble riktig montert og nøye med innstillinger og hvor setet står osv. Mange som sikkert syns jeg er teit som tenker sånn, men livredd for å montere et bakovervendt sete feil! Ingen unnskyldning, men lille satt i bakovevendt lenge og får se hva vi gjør med nestemann om det blir et "riktig" sete.

Skrevet

Da hadde jeg sakt at det var greit at hun ikke ville bruke mer enn 600,- og at jeg betalte mellomlegget for en stol som kom ut blant de beste i tester for å være på den sikre siden..

Skrevet

Ja, det er jo et tilbud jeg kan gi henne. Men akkurat nå passer det dårlig å ha utgifter på sånn... Fikk VELDIG mye mindre feriepenger enn forventet pga permisjon osv, så jeg må spare inn der jeg kan. Men tenkte å foreslå at farmor, mormor og morfar kan spleise på et sete som står hos oss, som de kan bruke hver gang noen skal ha han med seg...

Jeg er veldig pirkete på sikkerhet. Sønnen min fyller snart 2 år, og jeg ser helst at han sitter bakovervendt en god stund til... Tror ikke det er mulig å få til med et sete til 600 kr. Ser for meg at et så billig sete må være skikkelig dårlig..

Skrevet

Hva med å se om dere finner et brukt bra sete av noen dere kjenner til (slik at dere veit at det ikke har vært kræsja med).

-Forøvrig så synes jeg ikke du er sær, vi har selv kjøpt en bil til over 300 tusen (med sikkerhet som en av hovedargumentene!), og akter ikke å putte ungen i et billig sete fordi jeg vil spare noen hundrelapper.....

Skrevet

Kan ikke mormor ta med seg det setet dere har i deres bil de gangene det blir aktuelt med biltur?? Ser ikke noe poen i å ha et annet nytt sete stående i tillegg hjemme hos dere i tilfelle noen vil ha med barnet på tur!?

Ellers var forrige forslag ganske bra. Om du ikke har penger denne mnd'en, så får du si det da, at da får hus få mellomlegget neste måned!?

Skrevet

Poenget er at hun ofte vil ha han på overnattingsbesøk. Og da må moren min levere han i barnehagen dagen etter. Og da er det praktisk at hun har eget sete, når samboeren min kommer i våres bil for å hente... Skjønte du den, eller var det teit skrevet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...