Gå til innhold

Ned i vektproblemer =( HJELP MEG!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dykk som har gått ned etter fødsel. Kva et de i løpet av dagen? Eg går ikkjened uansett kva eg finn på.... =(

10 mnd. sidan fødsel og ikkje gått ned meir enn 2 kg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei ,,,,, jeg hadde samme problem da jeg fikk min nr to.Jeg bare begynte å gå lange turer og spiste ikke etter kl syv om kvelden.Men d tok lang tid etter fødsel ca to år,,,,,,å enda da var ikke alt borte igjen.Hos noen sitter d godt altså.

Skrevet

Hei! Her skal du få mitt program, hadde akkurat gått ned 5+ kg da jeg var gravid med dette. Følgte ikke programmet slavisk, men hadde det veldig veiledende. Til orientering så er det et grethe rhode program (husker ikke hvor mye kalorier etc. det er), men det er jo basic kunnskap, spis ofte og lite fremfor mye og sjelden..

Da jeg gikk ned så trente jeg pilates, på ellipse maskin og gikk turer. Du velger bare det som passer deg, hva du vil trene og hvor ofte. Som du ser så må du spise mer når du trener, det er viktig ellers vil du visst ikke gå ned (en venninne gjorde det, og gikk ikke ned før hun spiste riktig ut i fra hvor mye hun trente).. Du får prøve deg frem, kanskje dette passer for deg? Lykke til! ;)

Matprogram:

Frokost:

2 brødrasjoner (2 brødskiver a 30 gr eller 4 knekkebrød)

2 påleggsrasjoner (2 x pålegg a 20 gr)

Lunsj:

Samme!

Mellommåltid:

1brødrasjon (1 brødskive til 30 gr eller 2 knekkebrød)

1 påleggsrasjon (20 gr pålegg)

Middag:

1 middagsrasjon (150 gr kjøtt, fisk, hvitt kjøtt osv)

1 potetrasjon (150 gr poteter/potetmos eller 100 gr ris/pasta/pommes frites-ikke gatekjøkken)

Kvelds:

1 brødrasjon NÅR DU TRENER 2-3 GANGER I UKA. 2 brødrasjoner NÅR DU TRENER 4-5 GANGER.

1 påleggsrasjon NÅR DU TRENER 2-3 GANGER I UKA. 2 påleggsrasjon NÅR DU TRENER MEST

I tillegg skal du spise:

3 frukter

3 melkerasjoner (Enten 4 1/2 dl melk, 2 tine youghurter eller 3 youplait youghurter)

2 kosemerker a 25 gr (Dette tilsvarer 1/2 liter vin, nesten 2 halvliter øl, dersom det er Tuborg LITE så er det 2 stk. 1 1/2 kvikk lunsj, bittelitt smågodt osv.. )

Dere bør veie maten HELT til dere er sikre på hvor mye 30 gr brød er og hvor mye 20 gr pålegg er!

Grønnsaker kan dere spise akkurat så mye dere vil av (HURRA) Men pass på cherrytomater, sukkererter, avokado, bønner, erter, mais, surkål, rødkål og sylteagurker da de inneholder mer kalorier.

Fruktene spiser du når du vil. Jeg liker å ta en frukt etter middag som dessert:) Eller mellom måltidene. Samme med yoghurten!

1 1/2 DL juice tilsvarer en frukt. Men jeg har egentlig aldri fulgt det der.. Jeg drikker ofte et eller to glass juice i tillegg til de tre fruktene. Mest fordi det er så godt, og det er ikke frukta og juicen som er problemet, det er godteri, potetgull og alkohol..

Dre kan ha 1 DL saus som tilbehør til middagen:) Men det beste er om dere klarer dere uten.. Soyasaus er en super erstatning for fete sauser.

Og husk å drikke MYE vann! Og ikke fokuser på vekten, men på å føle deg vel med kroppen din! ;) .

Skrevet

Jeg har kommet til at man kan spise stort sett hva man vil. Cluet er bare å komme seg i aktivitet! Ta deg en joggetur 3-4 ganger i uka. Trenger ikke være lange. 30-40 min holder i massevis! Styrkeøvelser er veldig bra, økt muskelmasse gjør at du forbrenner mer fett. Er så mye lettere å gå ned når du ikke må sulte deg og slite hele dagen fordi du ikke får i deg den maten du vil.. Blir ofte til at man gir opp fort også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...