Gå til innhold

Så dere programmet TVN programmet om kvinnene som trillet dukker i barnevogner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette god selvterapi, eller tror dere det underbygger et usunt tankemønster? Hvordan ville dere ha reagert om deres venninner, søsken eller mødre gjorde det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle gjerne sett det programmet,men fkk det ikke med meg.

jeg synes det høres helt sprøtt og sykt ut, og det sier vel alt for meg ;0)

Skrevet

Eg trur da ligge et STERKT savn ette små barn bak da.. Kan jo ikkje ver nåke anna? Virka jo som om di gjer "alt" for å få ein "evig" baby liksom. Såg jo ut så di fleste va for gamle te å få onga sjøl, så då blir da "siste løysing" kanskje? Va i alle fall litt FOR ekta dei dere babyane.. Trur eg hadde fått fnatt eg..:P

Skrevet

For de som har mistet barna sine, og får laget en dukke med samme utseende, så tror jeg dette er veldig usunt for de. Og litt creepy.

Hun andre som trillet dukker fordi hun syns det var kjekt med barn uten ansvar, syns jeg bare er psyco.

Skrevet

Voksne mennesker spiller mange typer rollespill, i organiser og i uorganisert form. Antar at det er en hårfin linje mellom fantasi og virkelighet. Damene i filmen gjentok at de ikke skadet noen med å trille dukker rundt i barnevogner, men jeg tror nok de skader seg selv. Ikke nødvendigvis med å trille vognene, men med å ikke få tilstrekkelig hjelp for de underliggende problemene. Tror nok jeg ville tatt med venninna mi rett til psykolog hvis hun hadde kommet trillende i den nyeste emmaljunga med en dukke.

Skrevet

Skriver under på den anonym 2355, helt psyco.

Syntes forresten den mannen som sa at det så litt ut som et lik hadde helt rett.

Skrevet

Men fy faen så naturtro de dukkene var da. Da jeg så på programmet kikket jeg bort på min egen sprell levende baby og tenkte på hvor heldig jeg er.

Kanskje jeg vil ha en sånn dukke når jeg blir en gammel dame?? Men den skulle ikke vært en kopi. Tror heller ikke jeg ville ha trillet tur med den. Jeg ville hatt den mest for det utrolige håndtverkets skyld.

Skrevet

Kunne tenkt meg en sånn dukke av babyen min, som en skulptur liksom. Men her snakker vi absolutt ikke trilleturer og bilseter.

Skrevet

Ja det tenkte jeg også på, som et slags samleobjekt eller kunstverk.

Men å trille rundt på de er jo helt vanvittig....ja.

Skrevet

Litt på siden kanskje, men jeg har kjøpt barnevogn i dag. Hver gang jeg går forbi den titter jeg opp i den. Er det en dukke der kanskje? Er jeg klar til å bli mamma for et ordentlig barn? For første gang etter unnfangelsen har jeg et lite anslag av panikk. Kanskje skulle jeg ha trent med en dukke en stund til....

Skrevet

Så ikke programmet, men det høres helt vanvittig ut. Creepy er ordet...

Samtidig syns jeg jo synd på de som ønsker seg barn så sterkt, men ikke får det til.

Skrevet

Men hun ene hadde jo faktisk ikke så sterkt ønske om barn, fordi det var så mye ansvar, da syns hun det var kjekkere med dukke lissom..

Skrevet

Bestemoren som fikk laget en dukke som var helt lik som barnebarnet sitt kan umulig ha det bra med seg selv. Så litt crazy ut når hun snakket om det, og ble lei seg når mannen hennes syntes at det var ekkelt.

Skrevet

Flere der som hadde hatt godt av en time eller ti hos psykolog ja.

Skrevet

Disse mannfolka.. aldri noe støtte å hente, lol.

Syntes det var trist at de flyttet til en annen verdenshalvdel etter allt hun hadde gjort for dem. Hjerterått var det. Ikke rart det tilter for dama.

Skrevet

Satt og lurte litt på damen som sa hun ikke ville ha en ordentlig baby fordi de klinte og var for mye ansvar. Lurte på om det var reelt, det at hun ikke ville ha en egen, ekte baby eller om det var noe hun prøvde å innbille oss, publikum. (Eventuellt seg selv)

Skrevet

Hvis venninna mi ville ha hatt meg med til strømstad for å kjøpe barnevogn til en dukke som hun kunne trille i frognerparken hadde jeg foreslått å bruke min bil, låst alle dørene kjørt direkte til Gaustad der snille mennesker i hvite frakker kunne tatt seg av henne en stund.

Skrevet

Jeg jobber i butikk, og jeg lurer virkelig på hvordan jeg hadde reagert om det kom en godt voksen dame inn, med en dukke i barnevogna og skulle kjøpe barneklær? Hadde blitt ukas samtaleemne ihvertfall, he, he..

Virker virkelig helt sykt i mine øyne, å samle på dukker, javel, er ikke værre enn frimerker det. Men å levedegjøre de på den måter der er veldig veldig sykt synes jeg.. Hvis de har så mye ubrukt omsorg kan de da bare blir avlastningshjem, fosterforledre, ta jobb i barnehage, hva som helst. Er da nok av levende unger der ute som kunne trenge en klem.

Skrevet

Orket ikke se programmet. Synes bare det er trist.

Selv om man skal være forsiktig med å definere hva som er normalt og ikke, ville jeg blitt svært bekymret om noen jeg kjente skaffet seg en slik dokke.

Samme hvilken grunn man måtte ha - ufrivillig barnløshet, ikke orke "maset" med en ordentlig unge etc. - så er ikke dette løsningen. Dette kan umulig bli annet enn selvdestruktivt.

Hadde heller investert pengene i en god psykolog, ja.

Skrevet

Tror du er inne på noe Miss M. Tenkte også hvem er det du prøver å overbevise egentlig? Ingen av de damene virka å være helt i vater, og begge hadde vel "mistet" muligheten til å ha/stelle med et barn, bare på forskjellige måter. Mannen til hun som ikke "ville" ha egne barn var ekstremt tøffel. Han turte ikke annet enn å jatte med og si det han var opplært til.

Skrevet

Å samle på dem og ha dukkene til pynt er jo helt ok, det er akkuratt som å samle på hva som helst annet. Å behandle dem som babyer, trille tur, bruke bilsete, ha dem med overalt osv. er å gå for langt.

Skrevet

helt fjernt.

Hadde ei venninne en gang, som sldri sluttet og leke med dokker. Så jeg sluttet og være sammen med henne (det ble snakket om i klassen, og jeg ville ikke leke med dukker i 7 klasse). Hun gikk tur på butikkene og sånn med ordentlig stor barnevogn og dukke når hun var 12-16 år. Hadde vognen utenfor døra osv. og hun er 23 år nå, og fikk en unge for ikke så lenge siden. Men hun lot barnevogna stå ute foran døra osv rett etter hun flyttet for seg selv. Merkelige greier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...