Dozer Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Er det vanlig?? Skal ha dåp på søndag og nå kom sambo på at han trodde det var vanlig med potetsalat til spekemat! Vi har aldri hatt det hjemme så da spør jeg dere kloke damen *smisk smisk* Er det vanlig??
happybirthday Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Ja, er vant til både potetsalat og eggerøre til spekemat, jeg. Mange bruker jo også rømmegrøt m.m. også som tilbehør. Eller Tjukkmelk, selv om jeg sant å si ikke er sikker på om hva det er....
~sjiraff~ Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Ja det er vanlig. En fantastisk god en er cremet potetsalat fra www.matprat.no (sånn om du hadde tenkt å lage)
Dozer Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2008 Vi skal ha både rømmegrøt og eggerøre så er det nødvendig da? Skal lage selv så har ikke kjempelyst til å få enda mer å fikse!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Mamma har ein veldig god potetsalat men eg hugsar ikkje heilt korleis ho lagar den, men det er varme poteter med olje, lauk, purre og havsalt og pepper i hvertfall, muligens litt balsamico. Den er kjempe godt til spekemat. Også er det godt med fransk dressing over poteter som potetsalat. MEN hvis det ikkje er du som skal handle det inn så skriv det ned for evt mannen din, mannen min skulle nemlig kjøpe fransk dressing og klarte å kjøpe sennepspulver..............!!! Skjønna ikkje kva han tenkte med, men han var så sikker på at det var den han skulle ha. Blei litt rar potetsalat det da, var svigermor som skulle lage den for eg jobba dagen før me skulle ha navnefest til vesla hehe
mammat2goll Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 heilt klart JA!!! skal jeg være helt ærlig hadde jeg blitt skuffet dersom jeg fikk servert spekemat uten potetsalat eller waldorfsalat...Viss du ikke vil lage selv kan du jo kjøpe på butikken, er bedre enn ingenting
M - A - M Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Veldig vanlig mange har også waldorfsalat til her oppe ihvertfall. masse lykke til med barndåp )
Dozer Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. juni 2008 Da er det bare å brette opp ermene å fikse potetsalat da! Synes det man lager selv er bedre jeg! Men kan det lages dagen før f.eks eller må det lages samme dagen?
mammat2goll Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 du kan godt lage det dagen før holder seg godt i kjølskap Lykke til!
Lekamøia Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 Dette liker vi å ha til spekematen: Potetsalat, rømme, eggerøre og flatbrød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå