Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini elsket jo grøt fra første skje for to måneder siden og frem til for en uke siden!

Han har alltid kost seg så med grøten "mmmmm" for hver bit og spist en god posjon morgen og kveld. Har vekslet mellom mais og hvete grøt da dette er det eneste som han liker foreløpig.

Hvorfor vil han plutselig ikke ha nå?

Kanskje han er lei?

Har forsøk andre grøtsorter, men han bare brekker seg så veldig stakkars.

Forslag til hva annet jeg kan gi?

Vi har fire måltider, grøt to, en med frukt og en med middag.

Noen som gir middagsglass eller frukt to ganger om dagen?

Han blir ammet til hvert måltid, mer eller mindre entusiastisk. Drikker også vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mange babyer som ikke spiser grøt,eller blir fort grøtleie,så ta heller og vent noen dager før du forsøker igjen.

Vil han ikke ha,så ikke stress med det.

Du kan heller begynne å gi brødskiver til han.

Ingen av mine gutter har vært noen grøtunger..,eller minien spiste vel grøt i 2 mnd før han ikke ville ha mere..

Han største spiste det vel bare i 2-3 uker..

Ingen av de spiste fulle porsjoner heller.

Etter fylte 6 mnd så skal en amme etter ett måltid,ikke før..

Ble jeg fortalt,men det finner du av selv hva som passer deg og gutten din best.

Skrevet

Jeg hadde også villet forsøke med brød. Det er ikke alle unger som vil ha grøt eller som vil ha det over tid.

Du spør om middag eller frukt to ganger om dagen: Middag to ganger kan ikke være noe problem. Er det det han vil ha så får han vel få det. Må jo ha mat! Men frukt er ikke mat på samme måten. Som mellommåltid er det greit men det metter lite og inneholder ikke så mye å vokse på (= proteiner). Så jeg ville ikke byttet ut et grøtmåltid med frukt.

Jeg bruker forresten alltid frukt til grøten. Litt frukt sammen med grøten gjør at den smaker bedre og friskere og det er mye lettere å variere smaken selv om grøten er den samme. Hvis du bare har gitt ren grøt i 2 vmnd så er det jo ikke vanskelig å skjønne at han blir lei.

Skrevet

Min gutt på 7,5 mnd spiser middagsglass 2 ganger om dagen:)

Ett til frokost og ett til middag, og så får han frukt til lunsj og kun pupp til kvelds.

Har prøvd litt brød, men det blir som regel en stor klump i gangen - men han liker det i hvert fall da:)

Grøt har han aldri vært glad i! Kanskje noe med konsistensen?

Han sluker middagen på høykant i hvert fall - så da gidder ikke jeg presse han til å spise noe annet, bare fordi babyer "skal" ha grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...